Megint gondok voltak a Sameday-nél, a hatóság intézkedésre kötelezte a futárcéget

Még júliusban kerestük a Sameday futárszolgálatot, mivel olvasóinktól ismét több panaszt kaptunk arról, hogy a szolgáltatásukkal gondok vannak, és a károsulti csoportban is megjelentek erre utaló bejegyzések. Meg nem érkező rendelésekről, küldeményekről, késő vagy elveszett csomagokról, illetve kritikán aluli panaszkezelésről számoltak be az ügyfelek. Ahogy tavaly ilyenkor.

Miután nem kaptunk választ a Sameday-től, az illetékes hatóságokhoz fordultunk.

Úgy tűnik, csak az NMHH illetékes a csomagszállítási problémáknál

A Gazdasági Versenyhivatal válaszában azt írta, 2023 óta több panasz is érkezett hozzájuk a Sameday-re, de mivel a csomagküldés (postai szolgáltatás) panaszkezelése, minőségének vizsgálata nem a GVH hatáskörébe tartozik, ezeket továbbküldték az illetékeseknek. Azt is hozzátették, hogy a postai szolgáltatások a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósága (NMHH) alá tartoznak, míg a panaszkezeléssel és a szolgáltatás minőségét érintő panaszokkal kapcsolatban a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az illetékes, illetve az annak szakmai koordinálása alatt működő vármegyei kormányhivatalok fogyasztóvédelmi szervei rendelkeznek hatáskörrel.

Az NKFH megkeresésünkre azt írta: a fogyasztóvédelem minimális érintettsége csak a telefonos ügyfélszolgálatokra terjed ki, az érdemi ügyintézés és a panaszok kezelésének ellenőrzése az NMHH-hoz tartozik.

The post Megint gondok voltak a Sameday-nél, a hatóság intézkedésre kötelezte a futárcéget first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest