Néhány éve némi kritika érte a Toyotát azért, mert nem kapkodott tisztán elektromos modellekkel elárasztani portfólióját. 2025-re bebizonyosodott, hogy a megfontolt haladás volt a helyes stratégia. A Toyotát nem rengette meg a villanyautók iránti európai kereslet megtorpanása, most viszont a felszálló ágra csatlakozhat rá vadonatúj fejlesztéseivel.
A budai Várkert Bazár exkluzív környezetében bemutatott újdonságok három kulcsfontosságú piaci szegmensben erősítik a világszerte és Magyarországon egyaránt piacvezető Toyota pozícióit. A Toyota Urban Cruiser a városi szabadidőjárművek (B-SUV), a Toyota C-HR+ a kompakt crossoverek (C-SUV), a teljesen átdolgozott Toyota bZ4X pedig a középkategóriás szabadidőjárművek (D-SUV) húzómezőnyébe érkeznek.
Mindhárom modell hasonló hajtáslánc-stratégiát követ: két eltérő kapacitású akkumulátor, kétféle hajtásképlet, három teljesítményszint, illetve hatótávolság-lépcső alkotja a kínálatukat. Az Urban Cruiser esetében 49 vagy 61 kWh-ás akkumulátort kapunk 106 és 128 kW-os (144 és 174 LE) elsőkerék-hajtással, illetve két villanymotoros, 135 kW (184 LE) kombinált teljesítményű összkerékhajtással. A hatótávolság-értékek 300 és 400 km között alakulnak.
A megújult bZ4X akkumulátorai 57,7, illetve 73,3 kWh kapacitást, nagyobb töltési teljesítményt és jobb hatásfokot kínálnak, ami akár 569 kilométeres szabványos hatótávolságban nyilvánul meg. Az elsőkerék-hajtású modellek 124 és 167 kW (167, 224 LE) teljesítménnyel, míg az összkerékhajtású bZ4X kiemelkedően magas 255 kW (343 LE) csúcsteljesítménnyel kerül forgalomba. A bZ4X-szel rokon technológiát alkalmazó C-HR+ ugyanezt a három teljesítményszintet és hajtásvariációt kínálja, de az 57,7 kWh-ás akkumulátor mellé egy még nagyobb, 77 kWh kapacitású egységet társít, így a maximális vegyes üzemű hatótávolság eléri a 600 kilométert.
A márka negyedik kulcsfontosságú újdonsága 2026-ban a Toyota Aygo+ Hybrid, amely 115 lóerős kombinált teljesítményt társít 3,7 liter/100 km átlagos üzemanyag-fogyasztással. Az A-SUV szegmensben elsőként alkalmazott full hibrid hajtás várhatóan még tovább erősíti az Aygo+ hegemóniáját a méretosztályban.
Az Aygo+ Hybrid és a megújult bZ4X már előrendelhető, az első ügyfélpéldányok 2026. január végén, február elején érkeznek Magyarországra, a listaárak 7 650 000, illetve 17 535 000 Ft-nál indulnak. A C-HR+ bevezetése 2025 decemberében veszi kezdetét, az autók kora tavasszal érkeznek Magyarországra, míg az Urban Cruiserre márciustól vesz fel előrendelést a Toyota hazai képviselete, az ügyfelek 2026 nyarától ülhetnek be új autójukba.
The post A Toyota jövője 2026-ban first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu





