Ennyit költ idén karácsonyi ajándékra a magyar

Thumbnail for 3434831

A tavalyi 41 ezer forint helyett az idén már átlagosan 48.400 forintot terveznek karácsonyi ajándékokra költeni az aktív internetezők, ami több mint 20 ezer forinttal haladja meg a négy évvel ezelőtti keretet – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital éves közös kutatásából. A hazai internetező felnőtt lakosság körében végzett felmérés szerint idén átlagosan nyolc ember megajándékozását tervezik a karácsonyra készülődők.

Az összefoglaló szerint már a rendelés előtti tájékozódásban is megelőzi az internet az olyan hagyományos csatornákat, mint a bolti nézelődés vagy az akciós újságok és egyéb hirdetések, reklámok böngészése. Újdonság, hogy a világhálón belüli tájékozódási források között idén az ár-összehasonlító oldalak használata lett a legkedveltebb megoldás a vásárlás előtti tájékozódás és termékkeresés során, ezeket a válaszadók 74 százaléka veszi igénybe.

(iStock)

A magyar netezők 80 százaléka ezúttal is tervez belföldi webáruházból rendelni, de 18 százalékuk a külföldi rendelés lehetőségét sem veti el, átlagosan 14 ezer forintot szánva erre. A hagyományos beszerzési módot választók 54 százaléka bevásárlóközpontokban, 29 százaléka szaküzletekben, illetve boltokban vesz ajándékokat. A külföldi rendelésekben élen járnak a férfiak, plázákban viszont szívesebben vásárolnak a nők, illetve a fiatalok és a nyugdíjasok.

Az internetezők 21 százaléka már októberben nekilátott az ajándékok beszerzésének. A válaszadók 39 százaléka nem köti ezt a folyamatot konkrét időszakhoz, inkább a megfelelő akciókra várnak.

Az ajándékok között továbbra is a ruházati cikk, a szépségápolási termék, kozmetikum, valamint a játék a három legnépszerűbb termékkategória.

Tovább a cikkre: Nlcafe

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest