Az MVM szerint egységes lett náluk az online ügyintézés – pedig nem egészen

Thumbnail for 5930379

Mostantól az MVM minden lakossági ügyfele ugyanazon az online ügyfélszolgálaton és applikációban intézheti gáz- és áramügyeit, ideértve azokat is, akik 2021 szeptembere előtt az ELMŰ-ÉMÁSZ ügyfelei voltak – írta az MVM a május 23-i közleményében. Azt ajánlották, hogy mielőbb regisztráljunk, mert a régi áramügyintézési felületek hamarosan megszűnnek. Azt is jelezték, nincs külön teendőjük azoknak, akik földgázügyeiket jelenleg is online vagy okostelefonon intézik – őket innentől a már jól ismert felület automatikusan fogadja áramügyintézésre is. A közlemény szerint az ügyfélszolgálat egységesítése azt jelenti, hogy innentől az MVM Next minden lakossági ügyfele az mvmnext.hu/ugyfelszolgalat online ügyfélszolgálati oldalon, illetve az MVM Next elnevezésű applikációban intézheti gáz- és áramügyeit. Így a cég szerint még egyszerűbb és gördülékenyebb lesz az online ügyintézés. Arra is kitértek, hogy a változással összefüggésben a korábbi ELMŰ-ÉMÁSZ-ügyfeleket kiszolgáló, kizárólag áramügyintézésre alkalmas online felület és az MVM Next EnergiApp hamarosan megszűnik.

De vajon tényleg egységes lett a lakossági online ügyfélszolgálat? Egy volt elműs áramfogyasztó olvasónk tapasztalata alapján nem.

Éves online diktálás? Na, az nem működik

Gábor (nevezzük így) évek óta appon diktálja a mérőállásait, az éves áramleolvasást pedig online, fotóval küldi be, így nem látogatják őt a leolvasók. Mivel május vége felé volt esedékes az éves leolvasása, szerette volna a szokásos módon online bediktálni az áramfogyasztását. Azzal szembesült azonban, hogy míg a havi diktálás működik az MVM-nél (az összevont appban is), addig az évest csak az E.ON-nál lehet diktálni. Akkor tehát mégsem egységes az online ügyintézés?

Kapott egyébként értesítést az éves leolvasásról, arra figyelmeztették, hogy 7 naptári napja van rá. Azt is írták, hogy a mérőállást hogyan tudja rögzíteni:

  • az E.ON Hálózat mobilalkalmazásában,
  • vagy az online ügyfélszolgálaton (fényképes leolvasás).

Az értesítő emailt az ELMŰ Hálózati Kft. küldte, mint az E.ON-Csoport tagja. Mivel Gábor évek óta „MVM-ügyfél”, így azt gondolta, technikai hiba lehet, hogy az E.ON küldött neki levelet. Amúgy az értesítésben nem volt szó változásról, illetve nem adtak tájékoztatás arról sem, miért kellene egy harmadik applikációba regisztrálni, és ott megejteni az évente egyszer esedékes éves diktálást.

Az egységesítés hírére azért kipróbálta, hátha mégis tud éves fogyasztást diktálni az MVM-nél is, azonban május 24-én azt tapasztalta, hogy az MVM NEXT applikációban (amiről május 23-án közleményben írták, hogy onnantól az MVM minden lakossági ügyfele ugyanazon az online ügyfélszolgálaton és applikációban intézheti gáz- és áramügyeit) inaktív a „Diktálok” gomb.

Utánajárt az ügyfélszolgálaton, ahol azt mondták neki, hogy január 1-jétől egy másik applikációban, az E.ON-alkalmazásában kell diktálni a leolvasást, és ez a diktálás integrálódik majd az MVM Next applikációba, és ott is megjelenik majd.

Egységes az ügyintézés, kivéve az éves leolvasást

Megkérdeztük az MVM-et, valóban úgy van-e, ahogy Gábort tájékoztatta az ügyfélszolgálat, és ha igen, mikor jelenik meg majd az MVM-appban az EON-app, illetve ez pontosan mit jelent majd. Azt is firtattuk, mi értelme egy harmadik applikációval terhelni a fogyasztókat, ha a kettő MVM-esből pont most lett egy?

Az MVM válaszában hangsúlyozta, hogy amint arról ügyfeleiket már 2023 végén és 2024 elején is tájékoztatták, 2024 januárjától megvalósult a villamosenergia-szolgáltatók és -kereskedők, valamint a hálózati elosztók közötti iparági adatcsere első üteme. Mindez a villamosenergia piacának dinamikus fejlődése és a fogyasztói igények változása miatti új kihívásokra válasz a cég szerint, a hatékonyabb piaci működés és az ügyfélkiszolgálás érdekében. A teljesen automatizált adatcsere bevezetése az ügyfelek számára elsősorban a diktálásnál jelent kézzelfogható változást – emelték ki, hozzátéve, hogy az idei évtől a havi mérőállások diktálását már nem a hálózati elosztók felé kell bejelenteni, hanem az egyetemes szolgáltató, azaz az MVM Next részére. Szóval egységes? Hát nem. A válasz ugyanis úgy folytatódik, hogy mivel a mérők a területileg illetékes hálózati elosztók tulajdonában vannak, az éves leolvasás továbbra is az elosztó társaságok feladata. Egyes elosztóknál lehetőség van az éves leolvasást helyettesítő fényképes diktálásra, azonban ezt a fentieknek megfelelően nem lehet az egyetemes szolgáltató alkalmazásában elvégezni – írták.

A cég magyarázata alapján, mivel Gábornak az ELMŰ Hálózati Kft. elosztási területén lévő ingatlana van, így

  • az egyetemes szolgáltatásban az MVM Next Energiakereskedelmi Zrt. ügyfele,
  • hálózati szerződése azonban immár az E.ON-hoz tartozó Elművel van.

Linkelték is oldalukat, MVM – Egyetemes szolgáltatás és energiaelosztás (mvmnext.hu), ahol térképen mutatják be, hogy az egyetemes szolgáltatás és az elosztási tevékenység mind a fölgáznál, mind a villamos energiánál elválik egymástól. A térképeknél mi semmilyen magyarázatot nem találtunk, szóval egyszerű fogyasztóként ebből nekünk nem esne le, hogy mit is jelent, ha a különböző térképeken más-más színnel jelölik a területet, ahol lakunk, illetve hogy ennek az éves leolvasásra nézve van jelentősége.

Az MVM arra nem válaszolt, hogy miért nem értesítették erről az ügyfeleket, illetve hányan lehetnek érintettek. Kérdeztük azt is, van-e még más kivétel is az egységes online ügyfélszolgálatnál, de erre sem reagáltak.

Gábor jelezte a 24.hu-nak, hogy május 24-én sikerült végül diktálnia az E.ON-appban. Kicsit aggódott azonban, mert ott egy decemberi „diktálása” szerepelt utolsóként, holott korábban soha nem használta az E.ON-appot. Emiatt az app azt írta ki, hogy 886 kilowattórát fogyasztott, miközben valójában jóval kevesebb áramot vett fel az utolsó leolvasása óta. Remélte, hogy nem ez alapján számolják el majd a fogyasztását, hanem átviszik a mérőóraállását az MVM-appba és kivonják belőle az előző havit.

Így is lett. Végül az E.ON-appból átvezették az óraállását az MVM-appba (csak a különbözetet, a rosszul kalkulált előző leolvasáshoz képesti hatalmas fogyasztást nem) és az alapján korrekt számlát kapott.

The post Az MVM szerint egységes lett náluk az online ügyintézés – pedig nem egészen first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest