Néhány nappal az Ügyfélkapu megszűnése előtt hozta meg határozatát a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) Országos Választmánya az Ügyfélkapu+ és a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) alkalmazás ügyében. A szakszervezet a digitális átállás szükségességét, jelentőségét elismeri. Követeléseit azért terjesztette elő, hogy az új rendszer a köznevelésben dolgozóknak igazságos, méltányos, megvalósítható legyen. A PDSZ hét pontban foglalta össze elvárásait.
1. Átmeneti időszak meghosszabbítása
A Dáptv. alkalmazása során az átmeneti időszak meghosszabbítása legalább 2028. január 1-jéig, hogy az érintetteknek elegendő idejük legyen az átállásra és az új rendszer megszokására, ill. legyen idő az új rendszer problémamentes bevezetésére. Legalább egy kétéves tesztidőszak előzze meg bármilyen rendszer bevezetését!
2. Az Ügyfélkapu+ elégséges megoldásként való elismerése
A köznevelésben dolgozók számára biztosított Ügyfélkapu+ használata megfelel a biztonságos kézbesítési szolgáltatás követelményeinek, amennyiben az elektronikus dokumentumok hitelesítése és kézbesítése a jogszabályokban meghatározottak szerint megtörténik. Az Ügyfélkapu+ használata mellett tehát nincs szükség további, új tárhely vagy rendszer létrehozására, ezáltal a DÁP-ra sem.
3. Kiadmányozás és kézbesítés
A jogviszony létesítéséről, valamint minden esetben, amikor a köznevelésben dolgozó úgy dönt, a papíralapú dokumentumok kézbesítése, a záradékolt papíralapú kiadmány biztosítása kötelező legyen, ahogyan azt a Státusztv. 20. § (9) bekezdése is lehetővé teszi, különös tekintettel az idősebb vagy hátrányos helyzetű munkavállalókra.
4. Technológiai és jogi garanciák biztosítása
Adatbiztonsági felügyelet: az elektronikus kézbesítési rendszer működésének és biztonságának rendszeres ellenőrzése, beleértve az Ügyfélkapu+ szolgáltatást is. Jogorvoslati lehetőség: Világos és egyszerű jogorvoslati eljárás biztosítása az esetleges kézbesítési hibák vagy rendszerhibák esetére.
5. Oktatás és támogatás a digitális átálláshoz
Legyenek rövid, közérthető tájékoztatók, videók közzététele a kollégák számára az Ügyfélkapu + regisztrációjához és használatához! Szükséges a felhasználói támogatás: az Ügyfélkapu+ működésével kapcsolatos felhasználói támogatás kiterjesztése, beleértve egy 0-24 órás ügyfélszolgálat elérhetőségét.
6. Pénzügyi terhek csökkentése
A köznevelésben dolgozók számára a digitális ügyintézéshez kapcsolódó minden költséget (pl. internet-hozzáférés, eszközök beszerzése) állami forrásból fedezzenek, különös tekintettel az Ügyfélkapu+, vagy azok számára, akik azt választották, a DÁP működtetéséhez szükséges feltételek biztosítására.
7. Konzultáció és érdekegyetetés
A szakszervezetek, civilszervezetek és szakmai képviseletek folyamatos bevonása a digitális átállás tervezésébe, bevezetésébe és ellenőrzésébe.
The post Ügyfélkapu+, DÁP: közzétette követeléseit a PDSZ first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu