Így győztük le a Covid-járványt: 4,6 milliárdért veszünk még vakcinát

Thumbnail for 6328017

Pár nappal azután, hogy Orbán Viktor közzétette az Így győztük le a Covid-járványt című videót, kiderült, hogy a Nemzeti Népegészségügyi és Gyógyszerészeti Központ (NNGYK) Moderna oltóanyagot vesz gyerekek és felnőttek számára – írja az Átlátszó. A 3 részből álló nyílt tendert tavaly októberben írták ki. 16 éves kor felettieknek első körben 100 ezer (opciós tételként további 150 ezer) adag, a 6 hónapos és 11 éves korú gyerekeknek 800 adag, a 12 éves kort meghaladó gyerekeknek 200 adag oltóanyagot szeretett volna venni az NNGYK. Az eljárást előzetes piaci konzultáció előzte meg.

A közbeszerzési értesítőben megjelent eredménytájékoztató szerint az első és a második részfeladatra csak a holland Moderna Netherlands B.V. adott be ajánlatot, így elnyerte a két megbízást. A harmadikra határidőig senki nem jelentkezett, így az eredménytelen lett.

A Moderna összesen 4 611 884 000 forintért szállíthat le vakcinákat Magyarországnak.

Noha a legfrissebb adatok szerint a szennyvízben mért SARS-CoV-2 örökítőanyag országos átlagkoncentrációja csökken, a portál emlékeztet rá, akkor éppen emelkedett, amikor az NNGYK októberben kiírta a tendert. Arról a Telex írt korábban, hogy a tender feltételei alapján más nem is lehetett volna a befutó, csak a Moderna. Magyarországon augusztus végén járt le az egy éve beszerzett maradék vakcina szavatossága, a háziorvosnál december elejétől igényelhették a térítésmentes Covid-vakcinákat. Az NNGYK akkor jelezte, hogy a Moderna által gyártott oltóanyag a WHO ajánlásának megfelelő a JN.1 vírusvariánst tartalmazza.

Kapcsolódó
Covid-botrány: elemzők Magyar Péter és a kormány csörtéjéről

A szociálpszichológus szerint Orbán Viktort megvezették, a videó alapján a kormányfő környezetében felgyorsult a kontraszelekció.

The post Így győztük le a Covid-járványt: 4,6 milliárdért veszünk még vakcinát first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest