Viselkedhet-e influenszerként egy politikus? – sokat kockáztat, aki terméket reklámoz a közösségi oldalán

Thumbnail for 6358049

Egy rezsimet csak bátorsággal, egyenesen és őszintén lehet megdönteni. Ahogy borotválkozni is csak egy éles pengével és határozott mozdulatokkal lehet, nem több elhasznált, életlen pengével és remegő kézzel

– olvasható Magyar Péternek abban a február eleji Facebook-bejegyzésében, amelyben a Tisza Párt elnöke sokadszor tette világossá, hogy mit gondol a parlamenti ellenzékről. Ami miatt mégis többen felfigyeltek erre a megnyilvánulására, hogy a mellékelt fotón borotválkozás közben látható, a kommentmezőben pedig jelezte, hogy köszöni „a rengeteg jó szót, segítséget, bátorítást és ajándékot. Most épp ezt a gyönyörű borotválkozó készletet” – és még a webshop linkjét is elhelyezte.

Az első kritikus hangok után a politikus igyekezett tisztázni a helyzetet: állítása szerint a terméket ajándékba kapta, még csak nem is az üzlettől közvetlenül, hanem egy magánszemélytől. Cáfolta, hogy reklámozná a terméket, illetve hogy pénzt kapott volna a megjelenítésért. Ennek megfelelően a posztban sem tüntette fel a #reklám hashtaget, ami az influenszerek esetében a nulladik lépés a jogszabályok értelmében.



Ettől függetlenül Magyar Péter posztja pontosan úgy néz ki, ahogy az influenszerek nagy könyvében meg van írva:

  • a készítő egy hétköznapi tevékenység közben jelenik meg,
  • a karakteréhez illő üzenetet ad át a követőinek,
  • a tartalomba valamilyen módon belefoglal egy terméket vagy szolgáltatást,
  • végül pedig azt is a tudtunkra adja, hol lehet az eszközt beszerezni, a szolgáltatást igénybe venni.

Akkor ez most termékelhelyezés vagy sem?

The post Viselkedhet-e influenszerként egy politikus? – sokat kockáztat, aki terméket reklámoz a közösségi oldalán first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest