Minden ellentétes híreszteléssel ellentétben működik a főváros – mondta Vitézy Dávid, a Podmaniczky Mozgalom frakcióvezetője kedden egy háttérbeszélgetésen. Habár nem értenek mindenben egyet, szerinte javítja a döntések minőségét, hogy mindenki kompromisszumokat kénytelen kötni, így a fővárosi demokrácia kísérlet sikeres.
Vitézy elmondta, hogy nekik kell kitalálni, mit építenek Rákosrendezőre. Érdemi különbség, hogy az fog megvalósulni, amit a közérdek diktál, nem az, amit az arab befektető szeretne.
Kérdés, hogy ki készítse el a fejlesztési tervet. A Podmaniczky és a Tisza azt szeretné, ha
nem Mártha Imre cégvezető vezetné a folyamatot.Vagyis nem a Fővárosi Közműveknek (BKM), hanem a Budapest Főváros Vagyonkezelő Központnak (BFVK) lenne a feladata a pályáztatás.
A Diákvárost teljes politikai konszenzus övezte: ilyen színvonalú munkát kellene letenni a tervpályázatnak. A nehézség az, hogy a birtokba adás hogyan fog kinézni: Vitézy elhúzódó, nehéz folyamatra számít, amit a szemét eltakarítása követ. A nem beazonosítható, háztartási hulladékot saját maguk vinnék el, ám abban az esetben, ahol beazonosítható a szennyező, például a talpfák esetében a MÁV, neki kell állnia a szemét elszállítását.
A fővárosi önkormányzat és a kormány tagjaiból álló Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának összehívását Vitézy is támogatja. Habár három éve nem hívták össze, a főpolgármester kezdeményezheti az ülést.
Vitézy az óbudai szennyezett gázgyárról is szót ejtett. Amikor a kormány megvásárolta a Főgázt (mai nevén MVM Next), ígértet tett a terület kármentesítésre, de továbbra sem tesz eleget neki. Ha a kormány szeretné bizonyítani, hogy ne legyenek a főváros közepén szeméttelepek, akkor itt elkezdhetni, hiszen bőven akadna forrásuk rá, mondta a frakcióvezető.
A panelházakat energetikai hatékonyságát célzó Klímaügynökség kapcsán összeszólalkozott Karácsony Gergely és Vitézy: a főpolgármester megtartaná az önálló céget, melynek májusig van uniós pénzből működési forrása, de korábbi kihívója szerint ez ebben a formában pazarlás, noha az elgondolással egyetért, a programjának is része volt.
Négymilliárdos útfelújítási keretért cserébe szavazott a Podmaniczky igennel a költségvetésre, az érdemi építési munkák ősszel indulnak meg. „Évek óta nem volt ilyen nagy volumenű útfelújítási program Budapesten, a tavaly költségvetési keret 300 milliárd forint volt” – mondta.
Vitézy szerint a főpolgármester-helyettesről szóló tárgyalások befagytak: Karácsony már a háttérben sem egyeztet a frakciókkal.
Legutóbb novemberben volt a Fővárosi Közgyűlés előtt a kérdés (akkor Karácsony az előző ciklusbeli helyettesét, mostani főigazgatóját Kiss Ambrust és Vitézyt jelölte), de a Párbeszéd frakció javaslatára levették a napirendről, mielőtt szavazhattak volna róla. Vitézy szerint Karácsony beletörődött a törvénytelen állapotba, ezért arra számít, hogy Sára Botond főispán fogja kijelölni, hogy ki lesz a főpolgármester helyettese.
Szóba került, hogy bővül a macskáknak szóló férőhelyek száma a fővárosi menhelyen és ivartalanítási programmal szabályoznák a kóbor macskapopulációt. Vitézyék nyilvános főszerkesztői pályázatot és szerkesztőségi függetlenséget szeretnének a fővárosi önkormányzati újságban, mivel jelenleg Karácsony sajtósai írják a cikkeket.
Vitézy a Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnöki székét is elfoglalja. A bizottság legutóbbi ülésen megvizsgálták a 3-as metró klimatizálásának lehetőségét is. A klimatizálás fő akadálya a BKV szerint az, hogy az orosz gyártó nem működik együtt. A frakcióvezető elmondta, hogy felelőtlen döntés volt 2014-ben a klímaberendezéseket kihagyni a tenderből. Az ügyet Vitézy szerint tovább kell vizsgálni, és napirenden kívánja tartani, hogyan lehet az utasok kényelmét javítani.
A budapestiek két vonaljegy áráért, 900 forintért utazhatnak a jövőben a reptéri buszon, nem kell a 2500 forintos jegyárat kifizetnie. Vitézy szerint ebben megszületett az alku, de leütni később fogják. Emellett félórával kitolják a metrók menetidejét, hétvégén pedig fél kettő, egy órakor indulhatnak el az utolsó szerelvények. Erről márciusban várható végleges döntés.
Közlekedés-fejlesztés terén a villamosokra koncentrálna Vitézy: óriási kiterjedt hálózatunk van, erre kéne építeni a Karácsony-féle metróbusz-terv helyett. Technológiai problémákon és a KRESZ-en is kéne változtatni, hogy gyorsabban haladhasson a villamos. A lámpaprogram sincs a villamosra hangolva megfelelően, pedig Vitézy szerint sokkal több helyen lehetne a villamost előnyben részesíteni. Több vonalon, köztük a 105-ös, 210-es és 9-es vonalon, az első ajtós felszállást is felülvizsgálná.
A rákosrendezői terület fejlesztéséről Karácsony és Vitézy nemrég közös sajtótájékoztatón beszélt bővebben:
The post Vitézy szerint Karácsony már elengedte, hogy helyettest jelöljön magának first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu