Nagyon vicces dolog derült ki a „Nem lopnál autót” kampányról

Thumbnail for 6483694

Az ezredforduló környékén aligha lehetett megnézni úgy egy filmet moziban vagy otthon, hogy ne ment volna le előtte a mára ikonikussá vált „Nem lopnál autót” felszólítással kezdődő, kalózkodás elleni kisfilm. A kampány üzenete lényegében az volt, hogy a filmek, zenék és szoftverek illegális letöltése épp olyan súlyos bűncselekmény, mint egy autó, egy táska vagy TV ellopása.

Csakhogy egy oknyomozó újságíró, Melissa Lewis munkája nemrégiben fényt derített arra, hogy az alkotók ehhez nem az eredeti – FF Confidential nevű – betűtípust, hanem annak egy illegális klónját, az Xband Rough-ot használták fel az üzenetek nyomatékosítására – írja a Futurism.

A klip esetében ezt természetesen nehéz lenne bizonyítani, de az ahhoz kiadott PDF-dokumentumból egyértelműen kiderül, hogy a lopott betűtípust alkalmazták. Az eredeti betűtípust 1992-ben Just van Rossum, a Python programozási nyelvet feltaláló férfi testvére alkotta meg, és bár tudta, hogy az ő betűtípusa lett a kampány főszereplője, nem tudta, hogy találmánya lopott másolatát használták.

Tudtam, hogy a kampányhoz az enyémhez hasonló betűtípust használtak, és azt is, hogy létezik egy XBand-Rough nevű kalóz klón. Azt viszont nem tudtam, hogy a kampány ez utóbbit használta, és nem az FF Confidentialt. Ez számomra is új információ, és nagyon viccesnek találom

– mondta van Rossum.

Kapcsolódó
Lekapcsolták a világ egyik legnagyobb kalózoldal-hálózatát

Az oldalaknak 6,7 milliárd látogatója volt az elmúlt másfél évben.

The post Nagyon vicces dolog derült ki a „Nem lopnál autót” kampányról first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest