A Google kedden tartotta éves nagy rendezvényét, az I/O 2025-öt, mely során a techcég számos új funkciót jelentett be legnagyobb termékeiben és szolgáltatásaiban. A konferenciát megint a mesterséges intelligencia dominálta, a legtöbbeket érintő változás pedig minden bizonnyal a Google keresés átalakítása lesz, amely a techóriás szerint megváltoztatja majd az emberek információszerzési módját – írja a Guardian.
Ennek első lépéseként először az Egyesült Államokban, majd pedig várhatóan a világ többi részén is bevezetik az AI Mode keresést.
Ez a funkció elmondásuk szerint a keresőmotorral való interakciót olyanná alakítja, mint ha egy szakértővel beszélgetnénk, aki kérdés megválaszolni a legtöbb kérdésünket. Azt ugyanakkor megjegyezték, elsőre lehetnek kisebb fennakadások, ugyanis a funkciót mindössze két és fél hónappal kezdték el szűk körben tesztelni. A Google a legújabb mesterséges intelligencia modelljét, a Gemini 2.5-öt építi be a keresési algoritmusaiba, teszi hozzá a 9to5Google.
Ennek segítségével hamarosan más mesterséges intelligencia funkciók tesztelésébe is belekezd a Google, például a koncertjegyek automatikus vásárlásának és az élő adásfolyamokon keresztüli keresések elvégzésének képességét. Emellett egy olyan beállítás is érkezik, amely abban segít, hogy egy adott terméket virtuálisan felpróbálhassunk, mielőtt megvennénk – ehhez pedig csak egy fotóra lesz szükségünk.
A mesterséges intelligencia hozzáférést kap a Gmail levelezéseink alapján a preferenciáinkhoz is, így pontosabb keresési eredményeket tud majd mutatni.
Vannak olyan fontos fejlesztések, amiket kezdetben biztosan csak pénzért kaphatnak meg a felhasználók: ilyen például az, hogy a Gmail személyre szabott intelligens válaszokra lesz képes, vagy hogy menedzseli a beérkezett üzeneteket és integrált naptári időpont-ütemezési funkciót kap. Emellett a Google Meet élő tolmács funkciója, és a Gemini app videó- és hanggenerálási eszköze is csak az Google AI Ultra előfizetési csomaggal lesz elérhető.
Mesterséges intelligencia mindenhol
Az MI-funkciók beépítése a mindennapi életünkbe nem most kezdődött: emlékezetes, hogy a Google nagyjából egy évvel ezelőtt adta hozzá az AI Overview funkciót a kereséseihez, amely olyankor jelenik meg a felhasználóknál, ha kérdést írnak be a Google keresőjébe. Ezek kezdetben szintén csak az USA-ban működtek, de a bejelentés után Európában, tehát Magyarországon is megjelent május 21-én.
Ennek azonban akadnak negatív következményei is a TechCrunch szerint. A funkció bemutatásakor például rengeteg hibás, sőt, veszélyes választ adott az MI a felhasználóknak, vélhetően a siettetett kiadás miatt. A BrightEdge nemrégiben közzétett tanulmánya szerint a Google kereséseiből származó átkattintási arány is közel 30 százalékkal csökkent az elmúlt egy évben, amiben nagy szerepe van az AI Overview funkciónak, és a chatbotok egyre népszerűbbé válásának. Ezzel pedig többek között az újságok járnak rosszul.
The post Nagy újítás jelent meg a magyarok Google keresőjében, és ez még csak a kezdet first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu