Vizsgálja a Gazdasági és Versenyhivatal a magyar influenszerek hirdetési gyakorlatát. Erről beszélt a Médiapiacnak Horváth Bálint, a GVH kommunikációs vezetője, aki szerint időszerű volt már, hogy felmérést végezzenek az influenszerekről.
A vásárlók ma már kevésbé fogékonyak a hagyományos reklámokra. Ehelyett olyan hiteles személyekre figyelnek, akik látszólag személyes tapasztalat alapján ajánlanak termékeket – mondta a szakember, hozzátéve, hogy az influenszerek sokszor nem jelzik, posztjukban fizetett hirdetésről van szó.
Mostani felmérésükben százezres, akár milliós követőtáborral rendelkező magyar influenszerek bejegyzéseit vizsgáltak, összesen huszonnyolc emberét. Ezek alapján:
- az influenszerek 20 százaléka tartotta be teljes körűen a szabályokat,
- 54 százalék részben tett eleget a kötelezettségeinek (például csak idegen termékek esetén jelezték a promóciót),
- a maradék 26 százalék pedig egyáltalán nem tüntette fel, ha fizetett együttműködés keretében posztolt valamit.
A GVH munkatársa elmondta, az utóbbi esetekben a követők nem szerezhettek róla tudomást, hogy reklámot látnak.
Ezek alapján hat eljárást indítottak, ami egy esetben már le is zárult. Bebizonyosodott, hogy a Kása Roland által üzemeltetett, Rolix nevű videojátékos csatorna nem jelezte egyértelműen a reklámtartalmakat. A 920 ezer forintos, kiszabott bírságot azonban nem a Rolix üzemeltetője, hanem a vele együttműködő reklámügynökség kapta. Kása pedig jelezte, hogy a jövőben minden promóciós tartalmat megjelöl.
A GVH kommunikációs vezetője az interjúban úgy fogalmazott:
Ez egy edukációs folyamat is. A cél nem a rettegés, hanem a tudatosság növelése, különösen egy olyan piacon, amely rohamosan fejlődik, és ahol a fiatalok gyakran saját maguk tanulják ki a szakmát.
The post Bírságol a GVH: az influenszerek negyede nem jelzi a fizetett tartalmait first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu