A szombaton vasúti káoszt okozó, meghibásodott sorompó vezérlőjének szellőztetőrendszere romlott el, vélhetően a karbantartás hiánya miatt. A hiba gyors elhárítása pedig azért nem sikerült, mert nem volt pótalkatrész. Ez pedig már egyértelműen Lázár miniszter felelőssége – erről ír bejegyzésében Vitéz Dávid.
És hogy miért Lázár hibája az alkatrészhiány? Mert miniszteri jóváhagyás nélkül egy sorompóalkatrészt, egy buszablaktörlőt, egy fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV – írja Vitézy, aki szerint Lázár János minden korábbinál szorosabb beszerzési kézivezérlése vastagon benne van a MÁV működési zavaraiban.
Nincs az a politikai vezetés egy minisztériumban, ami képes alkatrészbeszerzések ezreit egyesével ellenőrizni és jóváhagyni, egyesével politikai jóváhagyást adni minden egyes lámpabúra- vagy fékbetét-cserére. Pedig ez most a szabály: minden beszerzést egyesével hagynak jóvá a minisztériumban, sokszor hónapokon át tartó kötözködés, új beszállítók beajánlgatása, a legalapvetőbb üzemi ismereteket nélkülöző packázás után. És ez a sok hónap késedelem okozza, hogy végül aztán nincs pótalkatrész a sorompóba, amikor kéne. Pech
– írja a Podmaniczky Mozgalom vezetője.
Ahogy arról a 24.hu beszámolt korábban, Lázár a MÁV-csoport beszerzéseit a Navracsicsot betámadó lap tulajdonosához szervezte ki.
The post Vitézy szerint Lázár beszerzési kézivezérlése miatt nem sikerült gyorsan megoldani a hétvégi sorompóproblémát first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu