Bár haváriahelyzetektől májusban sem volt mentes a vasúti közlekedés, a tavalyi év azonos időszakához képest érdemben javítani tudott a MÁV a pontossági mutatókon – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán megjelent havi riport adatait értékelve.
Hegyi Zsolt közösségi oldalán arról is írt, hogy „ez visszaigazolja a létjogosultságát az elmúlt évben elindított, célzott pályafelújítási és járműbeszerzési törekvéseinknek”.
A hétfőn közzétett jelentés szerint „a májusi adatokra óhatatlanul árnyékot vet a júniusi pünkösdi hosszú hétvége” – balatoni fővonalat érintő – forgalmi zavara, de az akkor regisztrált adatok csak a következő havi riportban jelennek meg. Májusban áprilishoz képest kisebb, a tavalyi év azonos időszakához – azaz 2024 májusához – képest már jelentősebb mértékben, 4 százalékkal nőtt a vonatok pontossága.
Mint írták, ez azt jelenti, hogy
a magyar vasútnak sikerült tartósan kilendülnie a tavaly késő tavasztól kora őszig tartó menetrendszerűségi mélypontjáról és valós az esély a javuló trend újbóli megközelítésére. Ez az országos sorompófelülvizsgálatnak, a célzott pályakarbantartásoknak és a járműbeszerzéseknek is köszönhető.
A riport szerint a szegedi vonalon is javulás indult meg, a sebességkorlátozások feloldását követően egyre nagyobb számú nagy teljesítményű mozdony áll üzembe a Napfény Intercity-k élén. Emellett a vácrátóti elővárosi vonalon is nőtt a vonatok pontossága a pályafenntartási munkálatok eredményeképp.
A Budapestet és a Balatont összekötő vonalakon a társaság kijavította a pályahibákat, de a szakaszok beszabályozása csak júniusban történhet meg, akárcsak a Budapest-Kelenföld és Székesfehérvár közötti szakasz sebességének 160 kilométeres óránkénti sebességre való növelése – olvasható a jelentésben.
Közölték, „májusban átlagosan minden második nap történt halálos gázolás vagy útátjárós baleset, és egy-egy ilyen eset önmagában is akár több százalékkal ronthatja a napi hálózati pontosságot. A hónapban több jelentős biztosítóberendezési hiba is hátráltatta a vasúti közlekedést, és mivel Magyarországon Európa egyik legszigorúbb szabályozása érvényes, ez törvényszerűen késéseket von maga után.”
A májusi riport szerint a lemondott járatok száma kevesebb mint 1 százaléka volt az összes járatnak: a vonaton 0,25 százaléka, a HÉV-ek 0,1 százaléka, míg a buszok 0,23 százaléka nem közlekedett. Az ismertető végén kiemelték, hogy a júniustól bevezetett késési biztosítás ezekre a járatokra is érvényesíthető.
A tájékoztatóból az is kiderül, hogy a vonatok 83,12 százaléka közlekedett pontosan és 20 percnél többet csak a járatok 2,65 százaléka késett. A vonalonkénti pontossági adat a Szeged-Hódmezővásárhely (TramTrain) vonalon volt a legmagasabb, 98,19 százalékkal és a Budapest-Szolnok-Debrecen-Záhony szakaszon a legalacsonyabb, 74,7 százalékkal.
Az autóbuszok 97,01 százalékos pontossággal közlekedtek májusban az országban, a regionális és országos járatok 98,35 százaléka, míg az agglomerációs buszok 78,92 százaléka volt pontos. A HÉV 99,84 százalékban biztosított pontos meneteket az ismertető szerint.
A közlekedési társaság 335 090 országbérletet, 595 735 vármegyebérletet és 1 316 094 vasúti helyjegyet értékesített az ötödik hónapban. Eladtak még 13 650 Intercity Prémium helyjegyet, 21 952 Magyarország24 és 350 720 darab Vármegye24 jegyet – ismertették.
The post MÁV: a magyar vasútnak sikerült tartósan kilendülnie a menetrendszerűségi mélypontjáról first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu