Csúnyán megszívta egy brit házaspár az idei nyaralását. Az angliai otthonukból Korfu szigetére utazó 64 éves Paul Bellt és a feleségét, a 65 éves Ellie-t ugyanis a „zavaró” viselkedésükre hivatkozva kitiltották a szállodából, ahol megszálltak. És a hotel személyzete még azt is elérte, hogy a hazafelé tartó repülőgépükre se engedjék őket felszállni – írja a Daily Star című brit bulvárlap.
Pedig Bellék saját bevallásuk szerint csupán annyit csináltak, hogy többször is szóvá tették a szálloda munkatársainak, hogy nem ízlik nekik az étel, amit a szálláshelyükön felszolgáltak nekik.
A nyugdíj küszöbén álló brit házaspár még májusban ment nyaralni a Görögországhoz tartozó mediterrán szigetre, egészen pontosan egy Sidari nevű kis faluba. Ahol a Terezas Hotel vendégeiként félpanziós ellátásban részesültek.
Azonban a nyaralásuk kellemetlen fordulat vett, amikor az egyik nap a személyzet tagjai a kezükbe nyomtak egy levelet, amiben közölték velük, hogy nem maradhatnak a szállodában az utazásuk hátralévő részében, mivel a hotel álláspontja szerint elfoghatatlanul viselkedtek.
De a házaspár kálváriája itt nem ért véget, hiszen a szálloda a hazautazásukról gondoskodó légitársaságot is értesítette a dologról. A TUI pedig anélkül, hogy megkérdezte volna a leendő utasait, a hotel panaszai alapján kitiltotta őket a járatról, amire jegyük volt.
A ChronicleLive által bemutatott levelezés szerint a TUI azt állította, hogy a döntésük alapja az volt, hogy a vendégek többször is elfogadhatatlanul és zavaróan viselkedtek a szállodában való tartózkodásuk alatt. Amit Bellék természetesen vitattak, hiszen a zavaró viselkedés, amire hivatkoztak, valójában csak azt jelentette, hogy párszor panaszkodtak az ételre, amit felszolgáltak nekik.
Először még a nyaralás elején jelezte a szálloda igazgatójának Ellie, hogy kifogásolják az ételek minőségét. Paul visszaemlékezése szerint az ételek, amiket kaptak általában nem voltak elég melegek, és egyáltalán nem voltak finomak. Egy alkalommal például rizst és kelbimbót, egy másik alkalommal pedig rizst és szeletelt céklát szolgáltak fel nekik magában.
A feleségem kétszer is beszélt a szállodaigazgatóval, panaszkodott, hogy az ételek ehetetlenek, de úgy tűnt, hogy nem érdekli a dolog. Ezért megkérte, hogy másnap reggelizzen velünk, hogy megmutassuk neki, mire gondolunk. De az igazgató végül el sem jött velünk enni
– emlékezett vissza Paul.
A légitársaság egyik, május 20-án kelt levélben azt állították, hogy a házaspár a vendégek előtt kiabált a szálloda éttermében, és ezzel „zaklatást” követetett el és „zavart” okozott a többi vendég körében. Valamint azzal is megvádolták őket, hogy „agresszív és tiszteletlen szavakat használtak mind a szálloda személyzete, mind a szálloda tulajdonosai, mind a TUI képviselői felé”.
Paul szerint azonban semmi ilyesmi nem történt, és a légitársaságtól senki sem vette a fáradságot, hogy magyarázatot kérjen tőlük. „Nem emlékszem, hogy bárki is kiabált volna. Csak akkor beszéltünk az igazgatóval, amikor a szállodában volt, és semmiféle tiszteletlenséget nem mutattunk az irányába” – mondta a férfi.
„Soha nem jöttek el hozzánk, hogy beszéljenek velünk, hogy megtudják, mi történt, hanem abból döntöttek, amit az igazgató mondott nekik. De bizonyára mindig két oldala van egy történetnek? Dühös voltam, mert ez elrontotta az arra a napra szóló terveinket” – folytatta.
Ahelyett, hogy lehetőséget kaptak volna a válaszadásra, a párnak azt mondták, hogy forduljanak az Egyesült Királyság konzulátusához segítségért. Egy nappal később újabb levelet kaptak, amelyben közölték, hogy Ellie-t eltiltották a május 23-án, pénteken induló TOM1531-es járattal való hazautazástól.
Paul 12 órával később kapott egy levelet, amelyben közölték, hogy őt is kitiltották. A TUI azzal indokolta a döntést, hogy a pár „viselkedése és magatartása” miatt hozták meg ezt a lépést, ami egyébként teljesen összhangban van az általános szerződési feltételeikkel.
A légitársaság döntése miatt Paulnak végül 328 euróért – mai árfolyamon nagyjából 131 ezer forintért – kellett jegyet vennie egy másik, május 22-én induló gépre.
Majd a hazaérkezésük után egy újabb emailt kaptak a TUI-tól, amiben az állt, hogy a légitársaság visszavonta a kitiltásukat, és mégis felszállhatnak a repülőre, amivel a hazautat eredetileg tervezték.
„Ez viszont már egyáltalán nem segített rajtunk. Korábban azt mondták, hogy nekünk kell gondoskodnunk az utazásunkról, és ezért hazajöttünk. És még a reptérre való taxizásért is 60 eurót kellett fizetnünk, mert nem engedték, hogy felszálljunk a transzferre” – panaszkodott Paul.
Amikor nyaralni megyünk, igyekszünk valami szép és nyugodt helyre menni, leülni és lazítani, kipróbálni a helyi dolgokat, elmenni a városokba és megnézni a tájat. És hogy olyan ételeket kaptunk, mint amilyeneket a szállodában kaptunk, az nagyon kiábrándító volt. De a TUI-tól sem kaptunk semennyi támogatást.
Bár nem jelenthet sok vígaszt Bellék számára, de a TUI azt tervezi, hogy a hazaútra szóló repülőjegyeik árát és a reptérre való kijutásuk költségeit is visszafizetik a pórul járt brit házaspárnak.
The post Miután szóvá tették, hogy nem jó a koszt a szállodában, rémálommá vált a házaspár korfui nyaralása first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu