Munkahelyi wellbeing – fontosabb, mint gondolnánk!

Thumbnail for 6598169

A Lidl is a munkavállalói jóllét mellett tette le a voksát és immáron ötödik alkalommal nyerte el a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara által odaítélt „Megbízható Munkaadó” kitüntető címet, mellyel a szervezet a minőségi munkáltatói gyakorlatokat ismeri el. A díj elnyerése egyértelmű elismerése annak az elkötelezett munkának, amit nap mint nap végzünk a munkatársainkért. Célunk, hogy ne csak vásárlóink, de munkavállalóink számára is az első számú választás legyünk – ennek érdekében pedig mindent meg is teszünk a kiemelkedő bérezési rendszerünk, a képzési lehetőségek, a munkavállalói jólléti programjaink és a hosszú távú karrierutat kínáló vállalati kultúránk által” – mondta el Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.

De mit is jelent pontosan ez?

A munkahelyi wellbeing a munkavállalók fizikai egészsége mellett, odafigyel a dolgozók mentális állapotára, az érzelmi stabilitására, a társas kapcsolataira és a munka-magánélet egyensúlyára is. A holisztikus jóllétet támogató cégek célja az, hogy olyan környezetet teremtsenek, ahol a dolgozók valóban jól érzik magukat, támogatva vannak, és így képesek lesznek a legjobbat kihozni magukból. A holisztikus megközelítés az embert nem részleteiben, hanem egységében kezeli, hiszen a lelki kiegyensúlyozottság és a fizikai egészség együtt teremti meg a valódi jóllétet.

Lidl, ahol a munkahelyi wellbeing nem luxus, hanem alapszükséglet!

A Lidl célja, hogy a lakosság körében az első számú és egyben legjobb választás legyen vásárlói szemmel és természetesen munkáltatóként is. A gyakorlatban kiemelt bérezéssel, vonzó béren kívüli juttatásokkal, és holisztikus szintre emelt munkavállalói jólléttel szeretné elérni, hogy dolgozói a legjobbat hozzák ki magukból. A vállalatnál már több, mint 10 éve sikerrel működik a bizalmi személy pozíció, melynek célja, hogy a munkavállalók bizonytalan vagy nehéz helyzetekben támogatást kapjanak egy szervezeten belüli, de független szakembertől. A munkavállalók a bizalmi személyeket egyaránt tudják keresni a felmerülő munkahelyei vagy magánéleti nehézségekkel, akik az eseteket bizalmas és anonim módon kezelik; tehát nem adhatják ki a hozzájuk eljutó információkat, csak a segítséget kérő személy külön kérésére. A vállalat célja, hogy a lakosság körében az első számú és egyben legjobb választás legyen munkáltatóként éppúgy, mint vásárlói szemmel. Ennek a programnak fontos része a 2023. végén bevezetett Számíthatsz Ránk! pénzügyi, jogi és pszichológiai tanácsadó program. Ezt a programot egy külső, független, profi szakértőkből álló szolgáltató biztosítja a Lidl munkavállalói számára, és a vállalat dolgozói, valamint családtagjaik is ingyenesen vehetik igénybe. Számos témában segítenek, többek között párkapcsolati kérdésekben, válásnál, stresszkezelésben vagy éppen gyermekneveléssel kapcsolatban, de örökösödési kérdésekben, kártérítési igényeknél, adózási és hitel kérdésekben is igénybe vehetik a szakértők segítségét. A tanácsadás teljesen bizalmas.

Miért jó a munkavállalónak?

Kevesebb stressz az otthoni problémák miatt, szakszerű és ingyenes tanácsadás, így nem kell drága ügyvédekre, vagy mentálhigiéniás szakemberre költeni a fizetésből. Első kézből értesülhet a legjobb hitelekről, és még szabadnapra sincs szükség ahhoz, hogy krízis helyzeteket megoldja. A nehéz döntéseket sem kell egyedül meghoznia, hiszen a vállalat, ahol dolgozik egy védőhálóként áll mellette, és maximálisan segíti. Ezek összességében kiegyensúlyozottabb munkavégzést és növekvő teljesítményt eredményezhetnek.

Miért jó a munkaadónak?

Dolgozói jól érzik magukat a munkahelyükön, hiszen tisztában vannak vele, hogy akár munkahelyi, akár pénzügyi, akár magánéleti gondjuk akad profi segítségre számíthatnak. Mivel testileg és lelkileg is kiegyensúlyozottabbak a dolgozók, jobban végzik a feladataikat, kevesebbet vannak távol egészségügyi problémák miatt és nem vesznek ki szabadnapokat a jogi problémákhoz sem. A munkavállalók kiégése és a munkahely váltás is sokkal ritkább az olyan cégek esetében, mint a Lidl, ahol a munkahelyi jóllét a vállalatvezetési kultúra része.

A Lidl Magyarország több, mint 9.500 dolgozónak nyújt megélhetést, versenyképes jövedelemmel, stabil háttérrel, fair munkáltatóként lehetőséget nyújtva a fejlődésre és az előrelépésre. Az ország 11. legtöbb alkalmazottat foglalkoztató vállalata, ahol kiemelt szerep jut a munkahelyi wellbeingnek.

The post Munkahelyi wellbeing – fontosabb, mint gondolnánk! first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest