Ahová mi megyünk, ott nagy szükség lenne olyan filmekre, mint a 40 éves Vissza a jövőbe

Thumbnail for 6600940

Kevés film van, amit mindenki szeret. Ami széles körben ismert, de nem bánt meg senkit, és aminek kiugró sikere nem verbuvál hadat ellendrukkerekből. Negyven évvel a bemutatása után a Vissza a jövőbe ilyen filmnek tűnik. Persze biztosan akad olyan ember, akit egyszerűen nem érdekel Robert Zemeckis sci-fi klasszikusa, mert nincs köze hozzá. Engesztelhetetlen Vissza a jövőbe-gyűlölőket viszont nehezen tudnánk elképzelni.

A Vissza a jövőbe körüli, egyöntetű szeretet igazán a mai hollywoodi filmek felől nézve különleges. Ma számos filmnek kialakulhat elkötelezett, túláradóan lelkes rajongóbázisa, de ez a rajongás ritkán alakul át kiegyensúlyozott, tartós szeretetkapcsolattá néző és film között. Sokan imádják a mai napig a szuperhősfilmeket, de rengetegen vannak, akiknek már a könyökükön jön ki a legfrissebb Marvel-kaland, és ennek a véleményüknek hangot is adnak. Az aktuálisan ugyancsak népszerű, „élőszereplős” Disney-újrafeldolgozásoknak pedig mintha csak haragosai lennének. A magas bevételek miatt megéri elkészíteni őket, de közönségük sem hiszi, hogy a digitális lényekkel kiegészített Hófehérke rajzolt eredetijéhez mérhető klasszikussá nemesedik majd.

Ha szétnézünk a mai hollywoodi közönségfilmek között, talán egyedül a Pixar animációs filmjei képviselik azt a hagyományt, amely örökzölddé tette a Vissza a jövőbe-t. Az érzelmi konfliktusok rétegzettsége, az okos humor és a családi kapcsolatokra irányuló figyelem összeköti a Pixar-meséket Zemeckis filmjével, de a Pixar humora szelídebb, jobban idomul a gyerekek igényeihez. Sok felnőtt néző általában sem nyitott az animációs formára. Olyan film, ami a felnőtt közönséget legalább annyira képes lenyűgözni, mint a gyerekeket, nagyon hiányzik a mai kínálatból.

Mivel magyarázható, hogy a Vissza a jövőbe ennyire közel kerülhetett a nézők szívéhez?

ROBYN BECK / AFP Christopher Lloyd színész, valamint Bob Gale, a „Vissza a jövőbe” című film írója és társalkotója 2007. augusztus 2-án, a kaliforniai University Cityben található Universal Studios Hollywoodban.

Miért volt a nyolcvanas évek közepén nagyon aktuális, egyúttal örökérvényű Zemeckis és Bob Gale forgatókönyvíró filmje? És mit üzen Hollywoodnak ma?

The post Ahová mi megyünk, ott nagy szükség lenne olyan filmekre, mint a 40 éves Vissza a jövőbe first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest