Keddről szerdára virradóan vasúti értelemben kettészakadt az ország: míg a Dunántúlon fokozatosan helyreáll a forgalom, és egyre több vonalon tudunk újraindulni, addig Északkelet-Magyarország néhány vonalán újabb nehézségeket okozott a tegnap délután-koraeste érkezett jelentős csapadék és orkán erejű szél – olvasható a MÁV-csoport szerdai közleményében.
Hétfőn a legerősebben érintett vasúti terület a Balaton, a fővárosi agglomeráció, majd később a Debrecentől észak és délkeleti irányban húzódó sáv volt, majd kedden az orkán második hulláma újra lecsapott az Észak-Alföldre, ahol nehezítette a korábbi károk helyreállítását, és újabb problémákat okozott a vasúti, illetve a közúti közlekedésben.
A 100-as, debreceni fővonalon az egyik vágányon fa dőlt a vezetékre, a pálya hosszabb ideig zárásra került, de az éjszakai órákra helyreállt a közlekedés. A sok csapadék és a közszolgáltató áramhálózatát is érintő meghibásodások áramellátási és biztosítóberendezési problémákat is okoztak, de az éjszakai órákra többnyire ezeket is sikerült felszámolni.
A 101-es, Püspökladány–Biharkeresztes vonalon folyamatban van a még hétfőn megrongálódott felsővezeték helyreállítása, ami a mai nap folyamán várható.
A két nap alatt minden fővonalat érintett a vihar, több mint egy tucatnyi helyen dőlt fa a sínpályára és/vagy a felsővezetékre, így
száznál több helyszínen történt felsővezeték-szakadás vagy fakidőlés.
Ezek többségét – mintegy 80 beavatkozási ponton – már a kedd reggeli, délelőtti órákra sikerült felszámolni.
Két emeletes KISS motorvonat hibásodott meg a vihar következtében:
- az egyik sínekre dőlt fán haladt át, megvizsgálták és tovább tudott közlekedni,
- egy másikba pedig villám csapott Kőbánya-Kispest állomásnál.
A közlemény kiemeli hogy személyi sérülés nem történt, ugyanakkor a viharos időjárás közepette megkezdett kárelhárítás során egy kisvárdai kollégát villámcsapás érte, őt megfigyelésre kórházba szállították, szerencsére jól van.
A VOLÁN esetében is számos vonal érintett volt, több helyen órákig tartó útzárak nehezítették a közlekedést, ami kétszeresen is gondot okozott: közvetlenül a buszközlekedés akadályozásán, közvetve pedig a vonatpótlás és -mentesítés lebonyolításán keresztül.
Az első nap nem kevesebb mint 207 darab, a második napon több mint 130 darab MÁVbuszt vetettek be országszerte.
Kedden hajnaltól megindulhatott a vonatforgalom azon vonalak többségén, ahol a hétfői vihar jelentős károkat okozott. Néhány vonalon azonban tart a helyreállítás, egyes vonalakon akár napokig is elhúzódhat.
Keddtől újabb 5 vonalon állt helyre a menetrend:
- Reggeltől a H5-ös HÉV-vonalon állt helyre a menetrend a kidőlt fák eltávolítása után.
- Az esztergomi vonalon
- és a Budapest-Vác-Szob vonalon kedden kora délutánra már helyreállt a menetrend,
- estétől a veresegyházi vonalon is újraindult a forgalom.
- A Debrecen-Nagykereki vonalon szerda hajnaltól már megszokott menetrend szerint közlekednek az S506-os járatok.
Ahol még tart a helyreállítás:
- A Balaton északi partján szerdától dízelvontatással részlegesen megindult a vonatforgalom, a Kék Hullám InterCityk már a teljes útvonalukon közlekednek, a Katica InterRégiók és a Vízipók sebesvonatok helyett azonban Csajág és Balatonfüred között még pótlóbusszal kell utazni.
- A Püspökladány–Biharkeresztes, valamint a Nyíregyháza–Vásárosnamény vonalon is folyamatosan dolgoznak, ezeken a szakaszokon még pótlóbuszokkal szállítják utasokat – olvasható a közleményben.
The post Mutatjuk, mely vasútvonalak járhatók már, illetve melyek járhatatlanok még first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu