Mutatjuk, mely vasútvonalak járhatók már, illetve melyek járhatatlanok még

Thumbnail for 6610798

Keddről szerdára virradóan vasúti értelemben kettészakadt az ország: míg a Dunántúlon fokozatosan helyreáll a forgalom, és egyre több vonalon tudunk újraindulni, addig Északkelet-Magyarország néhány vonalán újabb nehézségeket okozott a tegnap délután-koraeste érkezett jelentős csapadék és orkán erejű szél – olvasható a MÁV-csoport szerdai közleményében.

Hétfőn a legerősebben érintett vasúti terület a Balaton, a fővárosi agglomeráció, majd később a Debrecentől észak és délkeleti irányban húzódó sáv volt, majd kedden az orkán második hulláma újra lecsapott az Észak-Alföldre, ahol nehezítette a korábbi károk helyreállítását, és újabb problémákat okozott a vasúti, illetve a közúti közlekedésben.

A 100-as, debreceni fővonalon az egyik vágányon fa dőlt a vezetékre, a pálya hosszabb ideig zárásra került, de az éjszakai órákra helyreállt a közlekedés. A sok csapadék és a közszolgáltató áramhálózatát is érintő meghibásodások áramellátási és biztosítóberendezési problémákat is okoztak, de az éjszakai órákra többnyire ezeket is sikerült felszámolni.

A 101-es, Püspökladány–Biharkeresztes vonalon folyamatban van a még hétfőn megrongálódott felsővezeték helyreállítása, ami a mai nap folyamán várható.

A két nap alatt minden fővonalat érintett a vihar, több mint egy tucatnyi helyen dőlt fa a sínpályára és/vagy a felsővezetékre, így

száznál több helyszínen történt felsővezeték-szakadás vagy fakidőlés.

Ezek többségét – mintegy 80 beavatkozási ponton – már a kedd reggeli, délelőtti órákra sikerült felszámolni.

Két emeletes KISS motorvonat hibásodott meg a vihar következtében:

  • az egyik sínekre dőlt fán haladt át, megvizsgálták és tovább tudott közlekedni,
  • egy másikba pedig villám csapott Kőbánya-Kispest állomásnál.

A közlemény kiemeli hogy személyi sérülés nem történt, ugyanakkor a viharos időjárás közepette megkezdett kárelhárítás során egy kisvárdai kollégát villámcsapás érte, őt megfigyelésre kórházba szállították, szerencsére jól van.

A VOLÁN esetében is számos vonal érintett volt, több helyen órákig tartó útzárak nehezítették a közlekedést, ami kétszeresen is gondot okozott: közvetlenül a buszközlekedés akadályozásán, közvetve pedig a vonatpótlás és -mentesítés lebonyolításán keresztül.

Az első nap nem kevesebb mint 207 darab, a második napon több mint 130 darab MÁVbuszt vetettek be országszerte.

Kedden hajnaltól megindulhatott a vonatforgalom azon vonalak többségén, ahol a hétfői vihar jelentős károkat okozott. Néhány vonalon azonban tart a helyreállítás, egyes vonalakon akár napokig is elhúzódhat.

Keddtől újabb 5 vonalon állt helyre a menetrend:

  • Reggeltől a H5-ös HÉV-vonalon állt helyre a menetrend a kidőlt fák eltávolítása után.
  • Az esztergomi vonalon
  • és a Budapest-Vác-Szob vonalon kedden kora délutánra már helyreállt a menetrend,
  • estétől a veresegyházi vonalon is újraindult a forgalom.
  • A Debrecen-Nagykereki vonalon szerda hajnaltól már megszokott menetrend szerint közlekednek az S506-os járatok.

Ahol még tart a helyreállítás:

  • A Balaton északi partján szerdától dízelvontatással részlegesen megindult a vonatforgalom, a Kék Hullám InterCityk már a teljes útvonalukon közlekednek, a Katica InterRégiók és a Vízipók sebesvonatok helyett azonban Csajág és Balatonfüred között még pótlóbusszal kell utazni.
  • A Püspökladány–Biharkeresztes, valamint a Nyíregyháza–Vásárosnamény vonalon is folyamatosan dolgoznak, ezeken a szakaszokon még pótlóbuszokkal szállítják utasokat – olvasható a közleményben.

The post Mutatjuk, mely vasútvonalak járhatók már, illetve melyek járhatatlanok még first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest