Hvg.hu: Nem a hirdetésein spórol a MÁV

Thumbnail for 6615954

Az állami vasúttársaság az idén már mintegy 350 millió forintot költött el baráti cégeknél hirdetésekre – írja szombati cikkében a hvg.hu.

A portál emlékeztet, hogy a MÁV

Az utazás ne csak olcsóbb legyen, de jobb is

– szlogennel hirdeti magát óriásplakátokon szerte az országban a nyár eleje óta. Csakhogy a hirdetés szövegében említett olcsóság a reklámokra nem áll. A hvg.hu felidézi: a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium felügyelete alá tartozó MÁV még február végén kötött keretszerződést az idei kommunikációs feladataik ellátására, a szerződött partnerek között pedig feltűnik Balásy Gyula két cége, a Lounge Design Kft. és a New Land Media Kft.

A kicsit több mint 919 millió forint összértékű szerződés a MÁV csoport négy cége (MÁV Zrt., MÁV Személyszállítási Zrt., MÁV Pályaműködtetési Zrt., MÁV Szolgáltató Központ) között oszlik meg, a MÁV Zrt.-re 372 millió forint vonatkozik. Az állami közlekedési cég a hvg.hu kérdésére elárulta, eddig mennyit hívtak le a keretösszegből. Eszerint a tájékoztató kampányt a MÁV-csoport kommunikációs keretszerződései terhére valósítják meg, a főszezoni menetrend indulásáig médiavásárlásra mintegy 350 millió forintos lehívásra került sor az éves keretszerződésből.

A kampány kreatív megvalósításában és médiavásárlói feladatainak ellátásában a közbeszerzésen kiválasztott ügynökségek szolgáltatásait vesszük igénybe. A kampány országos lefedettségű, mintegy 500 óriásplakáton és 360 citylight poszteren, illetve országszerte 500 saját felületen (Volán-buszok oldalain) láthatók az üzeneteink

– írták a gazdasági portálnak, amely emlékeztet: Balásy Gyulának nem ez az egyetlen nagy összegű megrendelése a MÁV-tól. Az üzletember másik vállalata, a Lounge Event Kft. „komplex rendezvényszervezési és kapcsolódó kommunikációs ügynökségi feladatok ellátása a MÁV-csoport részére (2025)” címen mintegy 814 millió forintot kap a MÁV-csoporttól (ebből 548 millió forint vonatkozik a MÁV Zrt.-re).

A hvg.hu szerint nem Balásy az egyetlen NER-közeli vállalkozó, aki jól járt az állami vasúttársaság közbeszerzéseivel. A Tiborcz István érdekeltségbe tartozó Waberer’s februárban vásárolta be magát Pannon Busz-Rent Kft. nevű buszos cégbe. A MÁV 3,5 milliárd forint értékben kötött szerződéseket buszos alvállalkozókkal, hogy segítsenek a vasút „megerősítésében”. A Pannon Busz-Rent a délnyugati régióban nyert, így ott nyújthat szolgáltatást 583 millió forint értékben.

„A Pannon Busz-Rent a közbeszerzésen elnyert szerződései alapján összesen a 200 darabos megerősítésben 41 darab autóbusszal vesz részt a pótlási feladatokban” – közölte a vasúttársaság a hvg.hu-val.

The post Hvg.hu: Nem a hirdetésein spórol a MÁV first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest