Százéves sínpárok rejtőznek a józsefvárosi Baross utcában

Meglepő várostörténeti érdekességet mutatott be Facebook-oldalán a Józsefvárosi Múzeum: a Sztálin halálának évében, 1953-ban megszűnt Baross utcai villamosjáratok egyik utolsó nyomát.

A Budapest első normál nyomtávú villamosüzeméhez tartozó sínpárok rövid szakasza ma a Dobozi és Lujza utcák között, a parkolóként használt bazaltkő-burkolatú területen rejtőzik, koruk mellett pedig technikatörténeti érdekességet is rejtenek, hiszen a XIX. század végén használni kezdett Haarmann-típusú vágányokról van szó.

A korábbi kerékprofilra, illetve a felsővezetékek hiányára tervezett sínrendszer itt a mai rendszerre való átállás után is használatban maradt, mostanáig való túlélését azonban nagyban segítette, hogy nem egy, az elmúlt évtizedekben többször újraaszfaltozott közút részei.

A kőkockák közt rejtőző forgalmi kitérő-maradványon egyébként egy gyártási év is látszik: az az elem 1925-ben, tehát éppen száz évvel ezelőtt készült.

The post Százéves sínpárok rejtőznek a józsefvárosi Baross utcában first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest