Magántőkét is bevonna az M100 gyorsforgalmi út megépítésébe Lázár János építési és közlekedési miniszter – erről beszélt nemrégiben Lázár a LázárLive egyik adásában a vg.hu szerint, ami azért érdekes, mert korábban Lázár következetesen állami beruházásként beszélt róla. A közbeszerzés kiírását 2025-re tervezik, a kivitelezés optimális esetben 2026 végén indulhat.
A Budai-hegységen keresztül vezető 32 kilométeres M100 gyorsforgalmi út megépítése akár 500 milliárd forintba is kerülhet a számos völgyhíd és alagút miatt. A beruházást három szakaszra bontják, melyekre együttesen vagy külön-külön is lehet pályázni.
Az ÉKM a lap megkeresésére reagálva elmondta: jelenleg előzetes egyeztetések zajlanak az M100 Esztergom és az M1-es autópálya közötti összeköttetés megvalósításával és lehetséges finanszírozási konstrukcióival kapcsolatban.
A minisztérium szerint az 1. számú főút és az M1-es autópálya között a 2×1 sávos főút, valamint az M1-es autópálya–M100 autóút teljes értékű csomópontjának kivitelezése az M100-projekt teljes műszaki tartalmának részét képezi, azonban nem állami beruházásban, hanem a már meglévő koncessziós szerződés keretében valósul meg.
Ezt megerősítette az MKIF kommunikációs igazgatója, azonban maga az M100-as megépítése nem tartozik a szerződéses feladataik közé. Lázár szerint az előzetes piaci konzultációra egyedül a Duna Aszfalt jelentkezett.
Az állam így dönthet úgy, hogy kiír rá egy koncessziós pályázatot, amelyen bárki indulhat, például az M5-öst üzemeltető AKA Zrt., illetve az M6-os koncessziós jogaival bíró cég.
Korábban, 2021-ben a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már kiírt közbeszerzést az M100-ra, 335 milliárd forintos költséggel, de a projektet 2022-ben a beruházási stop miatt leállították.
The post Lázár komolyan gondolja: 500 milliárd is lehet a 32 kilométeres M100-as gyorsforgalmi megépítése first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu