Kínában már reklámot kell nézni a nyilvános mosdóban, hogy WC-papírt kapjunk

Kínában néhány nyilvános mosdó bevezetett egy sokak által kritizált új rendszert, amely megköveteli az emberektől, hogy megnézzenek egy pár másodperces reklámokat, mielőtt WC-papírhoz jutnának – írja az NDTV.

TOILET PAPER MARKETING

Bizarre models of control and monetization of everyday life have been increasingly tested in China in recent years, but what has now been introduced in some public toilets seems like a grotesque picture of the future.

Toilet paper, a basic human need, pic.twitter.com/33HrrPApqq

— mocking the PEOPLE (@alextopol) September 17, 2025

A különböző internetes platformokon megjelent videók szerint a felhasználóknak egy QR-kódot kell beszkennelnie a toalettpapír-adagolón, amelyet követően egy rövid reklám jelenik meg a mobiljuk képernyőjén. Ha ezt megnézték, az adagoló kiadja a WC-papírt, azonban eléggé korlátozott mennyiségben. Ha valaki úgy látja, ennyi nem lesz elég, újabb videót kell megnéznie. Amennyiben pedig nem akar reklámot nézni, átszámítva nagyjából 20 forintért kérhet törlő alkalmatosságot.

A közösségi médiában „disztópikusnak, orwellinek” nevezik a lépést, azonban az üzemeltetők szerint a cél egyszerű: a pazarlás megfékezése.

A kritikusok arra is felhívták a figyelmet, hogy mi van, ha valakinek a mobilja lemerül, vagy épp kevés mobilinternete maradt. Nem ez az első alkalom, hogy Kínában ehhez hasonló, megosztó lépéshez folyamodnak: a pekingi Ég templománál már 2017-ben arcfelismerési rendszerrel kötötték össze toalettpapír-adagolókat.

Kapcsolódó
Videón, ahogy összeütközik és lezuhan két repülő autó Kínában

Az egyik repülő autó a földbe csapódott és kigyulladt.

The post Kínában már reklámot kell nézni a nyilvános mosdóban, hogy WC-papírt kapjunk first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest