A fideszes politikusok, sajtótermékek és proxyszervezetek a Meta Ad Library adatai szerint augusztus 22 és szeptember 20 között összesen 930 659 445 forintot költöttek a kormánypárti üzenetek hirdetésére a Facebookon – írja a Telex.
A legtöbb pénzt Orbán Viktor profilján keresztül költötték el (222 693 937 forint), a második legnagyobb összeg a Nemzeti Ellenállás Mozgalom (NEM) neve mellett szerepel (179 454 317 forint), a harmadik legnagyobb költekező a Harcosok Klubja volt (104 774 495 forint), a Digitális Polgári Kör a negyedik helyre fért fel (90 146 886 forint) az említett időszakban a Facebookon.
Az Alphabet a Google és a Youtube felületeiről szeptember 22-től száműzte, a Meta pedig októbertől fogja megszüntetni a politikai hirdetések terjesztését az Európai Unió területén. A Fidesznek a 2019-es főpolgármesteri választást követően az egyik legfőbb kampányeszköze volt a közösségi média elárasztása politikai hirdetésekkel, amit az említett techoriások erről a területről való kivonulása eddigi formájában ellehetetlenít.
Korábbi cikkekben bemutattuk a fideszes üzeneteket terjesztő, közösségi médiás proxyhálózat legfontosabb oszlopainak, a Megafonnak, az Aktuálisnak, és az új favoritnak, az elsősorban MI-propagandával operáló NEM-nek is a hátterét és működését.
The post Több mint 900 millió forintot költöttek el fideszes hirdetésekre az elmúlt hónapban Facebookon first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu