Új szerelvényeket és mozdonyokat venni gazdaságilag teljesen indokolatlan – mondta Csepreghy Nándor, az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára és miniszterhelyettese, amikor arról kérdezte a Népszava, miért ötven darab használt, lízingelt mozdonyt szerez be a MÁV. Mint ismert, korábban uniós forrásból vásárolt volna új mozdonyokat a MÁV, de a Lázár János miniszter ezt elkaszálta.
Csepreghy szerint a közlekedésfejlesztésben prioritásokat kell kijelölni, mivel egy időben akkora forrás nem áll rendelkezésre, amekkora teljes közlekedési spektrumot képes lenne lefedni, a gyorsforgalmi úthálózattól a vasútig. Az autópálya-hálózat fejlesztése közel 1000 milliárd forintnyi bevételt generál a költségvetésnek, mondta Csepreghy, aki szerint
a helyi önkormányzatok kérésére fejlesztették az autópályákat a vasút helyett. „Nem tud olyat mutatni nekem, hogy egy önkormányzat azt kérte volna, hogy a vasutat fejlesszük az irányába, mindenki autópályát akart” – mondta Csepreghy, aki szerint az a tapasztalat az EU-ban, hogy azok a térségek vonzóbbak a működőtőke beruházás számára az áruszállítás miatt, ahol gyorsforgalmi út van.
The post Lázár János helyettese szerint az önkormányzatok kérték, hogy inkább autópályára költsék a pénzt a vasút helyett first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu





