A Google régóta próbálkozik különféle, mesterségesintelligencia-alapú megoldásokkal, ám ezek kezdetben rendre sokat hibáznak. Így volt ez a korai képgeneráló modelljénél, és hasonló történt most, egy új funkciónál is, amit a Google Discoverben tesztel a technológiai óriás – írja a Verge.
A Google új kísérletének lényege, hogy minden egyes újságcikknek megpróbálja lerövidíteni a címét, úgy, hogy az négy vagy annál kevesebb szóból álljon. Ez logikusan belegondolva lehetetlen, ugyanis egy hír szinte sosem olyan egyszerű, hogy néhány szóval összefoglaljuk a tartalmát. Hasonlóval próbálkozott korábban az Apple is egyébként, aminek szintén nem lett jó vége.
A tesztidőszak alatt nem meglepő módon rengeteg értelmetlen címre bukkantak a felhasználók, ez azonban nem minden: sokszor kifejezetten káros vagy épp kínos cikkcímeket generált a Google mesterséges intelligenciája.
Ilyen volt például az, amikor a hír, ami arról szólt, hogy a Baldur’s Gate 3 játékosai találtak egy exploitot, a címben (BG3 Players Exploit Children) mégis az szerepelt, hogy a játékosok gyerekeket használnak ki.
Volt egy olyan kattintásvadász cikk is, amelynek címében az volt, hogy leleplezték a Valve Steam Machine árát, pedig egyáltalán nem erről volt szó, hanem épp arról, hogy a pontos árat később hozzák majd csak nyilvánosságra. Jó hír, hogy ez egyelőre csak egy teszt, ami a felhasználók kis százalékát éri csak el, és a negatív visszajelzések hatására az sem biztos, hogy folytatni fogják.
A Google kapcsán azonban gyakran felmerül, hogyan árt a gyakorlata a híroldalaknak. Erről és még sok másról is beszéltünk a Google Magyarország vezetőjével, Bíró Pállal készített interjúnkban:
The post Botrányos újítást tesztel a Google first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu





