DPD: már csak a csomagok kevesebb mint 5 százaléka van késésben

Egy kisvállalkozó beszámolója alapján írtunk arról csütörtökön, hogy milyen nehézségeket okoz nekik, és vásárlóiknak, hogy késnek a DPD-s csomagok. A DPD-nek közben kérdéseket küldtünk, amelyekre nemrég megérkezett a válaszuk. Ebben a futárcég hangsúlyozta, továbbra is a 2025. december 16-án kiadott közleményében foglaltak szerint tájékoztatja a nyilvánosságot az év végi kézbesítési helyzetről. A kialakult helyzet kezeléséről, annak okairól és az általuk tett intézkedésekről ebben a közleményben adtak szerintük átfogó és egységes képet.

Ebben többek között azt írták, hogy

A karácsony előttre tervezett utolsó kézbesítési nap december 23., de fontos tudni, hogy budapesti címek esetén a december 15. előtt a DPD által a feladóktól átvett csomagok esetén biztosítjuk az első kézbesítési kísérletet karácsony előtt. Ez a dátum a vidéki csomagok esetében december 19.

Válaszukban biztosítottak, hogy a kézbesítések teljesítése halad előre, jelenleg a csomagok kevesebb, mint 5 százalékát érintik a szállítási késések.

Michael Nguyen / Getty Images

A fennmaradó küldemények esetében megerősített kapacitással, extra erőforrások bevonásával és folyamatos operatív kontroll mellett dolgozunk azon, hogy azok mielőbb eljussanak a címzettekhez – tették hozzá.

Ami a 24.hu kérdéseit illeti, azok egy része a cég szerint olyan belső működési, szerződéses és operatív részletekre vonatkozik, amelyekre vonatkozóan a DPD Hungary az aktuális helyzetben nem kíván külön, egyedi nyilatkozatokat tenni – szögezték le.

Azt kérdeztük tőlük egyébként, hogy:

  • Igaz-e, hogy bár november-decemberre peak-díjat (csúcsidőszaki díjat) szednek a megrendelőiktől azért, hogy ki tudják szolgálni a megnövekedett forgalmat, még sincs elég futáruk? Hogyan jellemeznék a helyzetet?
  • Igaz-e, hogy a XI. kerületi depóba kerülő csomagoknál év közben is rendszeresen vannak gondok az időbeni kiszállítással, nem csak az évvégi csúcsidőszakban?
  • Igaz, hogy a zuglói depóban mostanában már ideiglenesen konténerekben gyűjtötték a kapacitás híján felhalmozódott, ki nem szállított csomagokat, annyira nem győzték a kiszállítást?
  • Igaz-e, hogy az egynaposra vállalt kiszállítás extra díját automatikusan minden csomagra felszámítják, (akkor is, ha nem teljesítik egy napon belül a kiszállítást), és nem adnak automatikus visszatérítést az egy napon belül nem teljesített kiszállításokra? Igaz-e, hogy ezt a díjat decemberben meg sem reklamálhatják a megrendelőik?
  • Igaz-e, hogy a DPD nagyon olcsón bevállalta nagy volumenben multicégeknél a szállítási feladatokat, ráadásul ezek a mennyiségek jelentősen (akár a többszörösére is) hízhattak időközben, ezért lettek kapacitási problémáik? Miért nem mondtak nemet, ha látták, hogy ebből gond lehet? Hogyan jellemeznék a helyzetet?

Ezekre a kérdéseinkre tehát nem kaptunk választ. Azt viszont írták, fontosnak tartják, hogy a helyzetről pontos, hiteles és következetes információk jelenjenek meg, ezért hivatalos állásfoglalásuk az alapja továbbra is minden tájékoztatásnak. Valamint megkövették az ügyfeleket, az alábbiak szerint:

A DPD Hungary elismeri, hogy az év végi időszakban nem minden esetben tudja azt a szolgáltatási színvonalat biztosítani, amelyet ügyfelei joggal elvárnak, és ezért őszintén sajnáljuk az érintetteknek okozott kellemetlenségeket. Elsődleges célunk változatlanul az, hogy a fennakadások megszűnjenek, és a kézbesítések mielőbb lezáruljanak.

A helyzettel kapcsolatos további részletek és a frissítések a DPD Hungary hivatalos közleményében érhetők el.

A kisvállalkozó elmondása alapján többféle anyagi és erkölcsi kár is éri őket amiatt, ha a futár nem viszi ki időben a termékeiket, és érthető módon a vevőik sem lesznek elégedettek, pedig az, hogy a kiszállítás késik, nem a termék feladójának hibája. Írtunk arról is, hogy a fogyasztóvédelem is vizsgálódik, nem csak a DPD-nél, hanem minden cégnél, akire panasz érkezik, illetve hogy a FEOSZ szerint év közben is voltak gondok náluk.

Kapcsolódó
Kitálalt egy kisvállalkozó, mekkora kárt okoz nekik és a megrendelőiknek a DPD-s csomagmizéria

Az érintett cégvezető szerint hiába vétlenek abban, ha a csomagjuk nem érkezik meg időben, a kár mégis az övék lesz.

The post DPD: már csak a csomagok kevesebb mint 5 százaléka van késésben first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest