Alig néhány hét és beköszönt a nagybetűs turistaszezon, magyarok százezrei indulnak el a nyári vakációra. Az utazók egy részének azonban keserű tapasztalatai is lehettek az elmúlt két-három évben: tömegével késő és törölt járatok, repülőtéren hagyott nyaralók és napokig a terminálokban várakozó utasok emléke sem olyan távoli még. A legtöbb előrejelzés szerint idén sem lesz sokkal jobb a helyzet, az év első öt hónapjában már az európai légitársaságok járatainak hatoda késett. Aki mégis a repülést választja, annak egyetlen megoldás garantálhatja, hogy minél kevesebb kellemetlenség érje: olyan utasbiztosítást köt, amely kifejezetten a reptéri késések, járattörlések okozta kellemetlenségek enyhítését szolgálja. Az Allianz például két éve vezette be – késések, útvonalmódosítás vagy járattörlés esetén – az automatikus térítés lehetőségét. A biztosítótársaság a blokklánc technológia és az okosszerződések együttes alkalmazásával automatizálja, felgyorsítja és az ügyfél számára egyszerűvé teszi a kártérítési folyamatot, és akár 40 ezer forint azonnali térítést utal át. A szolgáltatás részleteit Bencsik Tamással, az Allianz Hungária Zrt. Személybiztosítási igazgatóságának vezetőjével és Ferenczi Ádámmal, az Insurwiz Technology Kft. ügyvezető igazgatójával tekintettük át.
Tovább az erdeti cikkre:: Portfolio