Durván százan gyűltek össze a Lurdy-házban a Magyar Vagon Dunakeszi Járműgyártó, Javító és Karbantartó Kft. mintegy háromszáz hitelezője közül, de online is sokan követték az állami felszámoló Nemzeti Reorganizációs Nonprofit Kft. szerdai tájékoztatását. A nagy érdeklődés annak szólt, hogy végre megtudják, mennyi remény van a pénzük visszaszerzésére, illetve milyen állami akció készül az októberben fizetésképtelenné vált Magyar Vagon megmentésére.
A céggel szemben az összkövetelés durván 50 milliárd forint
– számolt be lapunknak az egyik beszállító.
Nagy hitelező a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó MBH Bank, de az állami tulajdonú Eximbank Zrt. még nagyobbat bukhat, ugyanis a kormány bankja vállalt garanciát a Magyar Vagon egymilliárd eurós egyiptomi gigaügyletére. A G7 információja szerint nagy hitelező a korábbi üzlettárs, az orosz Transzmasholding, amelynek követelése több mint tízmilliárd forint, és az ügyet olyan komolyan veszik, hogy az Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter december 9-ei moszkvai útján is téma volt.
NER-esekhez szivárgott a pénz
Az egymilliárd eurós üzlet az egyiptomi vasúttársasággal kötött szerződés: az orosz-magyar közös bizniszként indult megállapodás 1300 vagon szállításáról szólt. Egy ideig dőlt a pénz, ám utóbb úgy fest, az akcióból néhány NER-milliárdos profitálhatott.
The post 10 milliárd osztalékot húztak ki a krach előtt, a hitelezőknek most 40 milliárdjuk éghet el a Magyar Vagonban first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu





