2,8 milliárdos közpénzkeret a családbarát kampányra

Költségvetési pénzen vett kismotorokat osztogatnak a fideszes képviselők országszerte.

Az országos bölcsődei kismotoros program keretében minden vidéki bölcsődébe eljuttatunk új járműveket a legkisebbek számára.

– jelentette be a Facebook-oldalán Koncz Zsófia, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) családokért felelős államtitkára egy útátadáson. Az Átlátszó közérdekű adatigénylésben kérte ki a szaktárcáról, hogy

  • összesen hány kismotort vesznek,
  • melyik cégtől vagy cégen keresztül szerzik be őket,
  • összesen mennyit költenek a kismotorok megvásárlására,
  • mennyibe kerül a kismotorok „családbarát” matricával való ellátása, és melyik cég csinálja.

Közben a 444 megírta, hogy a közpénzből vett kismotorokat a Fidesz politikusai hordják ki a bölcsődékbe, vagyis a választási kampány részévé tették az egészet, Koncz Zsófia pedig az úgynevezett Családbarát roadshow újabb állomásán azt nyilatkozta, hogy a kismotor fontos, mert „szimbolizálja a kisgyermekek mindennapjait”.

55 ezer gyerekhez jutnak el

Az adatigénylésre a KIM jóval 15 napos válaszadási határidő után, csak annyit reagált, hogy a szerződés megtalálható az Elektronikus Közbeszerzési Rendszerben. Azt megírták, hogy az októberben és novemberben rendezett Családbarát roadshow keretében

bölcsődei szakemberek és védőnők részvételével szakmai programokra, valamint kisgyermekes családok részvételével Családi délutánokra került sor. (…) Valamennyi önkormányzati, egyházi és civil fenntartású intézmény és szolgáltatás kap kismotorokat, így több, mint 2500 intézmény közel 5000 ezer csoportjában közel 55 ezer gyermekhez jutnak el az eszközök.

Az Átlátszó a tárca eljárása miatt panaszt tesz a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (NAIH), de végül megtalálta a dokumentumot.

2,8 milliárdos keretmegállapodás

Abból az derült ki, hogy nettó 2,8 milliárd forintos keretmegállapodást kötöttek Balásy Gyula cégeivel, a New Land Media Kft.-vel és a Lounge Design Kft.-vel. A szerződés a

»Családbarát Magyarország országos programsorozat és kommunikációs kampány 2026″ komplex kommunikációs és rendezvényszervezési feladatainak ellátása a Családokért Felelős Államtitkárság részére

címet viseli. A keretösszeg 70 százalékára, csaknem 2 milliárd forint lehívására vállalt kötelezettséget a minisztérium, a megbízás pedig a keretösszeg kimerüléséig, de legkésőbb 2027. január 15-ig tart. A keretszerződésben, a műszaki leírásban egyébként nem kismotorokról, hanem „reklámajándékokról” írnak.

Nem a kismotor a drága

A függelék szerint lesz még díjátadó, gálavacsora, konferencia, ifjúsági fesztivál, több sajtótájékoztató, családi nap, tematikus programok, kiállítások és több roadshow

19 vármegyeszékhelyen, vidéki városokban, központi helyen.

Egyelőre tehát nem tudni, tételesen mire mennyit költ a kormány a 2,8 milliárd forintos keretösszegből „családbarát kampány” jelszóval, de a kismotorok biztosan nem kerülnek túl sokba, 5-8 ezer forintért lehet őket kapni a boltokban. Az Átlátszó szerint a nagy tételre tekintettel biztos lehet kedvezményt kapni, így 5 ezer forintos darabáron számolva a KIM által említett 55 ezer bölcsisnek ez 275 millió forintba kerülne.

The post 2,8 milliárdos közpénzkeret a családbarát kampányra first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest