Nem sokkal azután, hogy a Meta bejelentette: arcfelismerő rendszert vezetnek be a Facebook és Instagram szolgáltatásokban, azt is leleplezték, hogy hamarosan célzott hirdetésekhez használhatják fel a felhasználók mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetéseit – írja a TechCrunch.
A cég december 16-ig frissíti az adatvédelmi irányelveit, és a következő napokban értesíteni fogja a felhasználókat. Az arcfelismerő rendszerrel ellentétben ezt a változtatást azonban az Európai Unió és az Egyesült Királyság területén uralkodó szigorú adatvédelmi törvények miatt egyelőre nem tudja érvényesíteni a cég.
Mint a lap kiemeli, a Meta már régóta felhasználja a Facebook- és Instagram-felhasználók adatait a célzott hirdetésekhez. A hvg szerint a Meta a hirdetőknek lehetőséget biztosít arra, hogy konkrét demográfiai és más felhasználói csoportokat érjenek el. Az újdonság viszont az, hogy mostantól a Meta AI chatbotjaival folytatott beszélgetések adatait is felhasználnák a célzott hirdetésekhez.
A cég közlése szerint már több mint egymilliárd felhasználója van a Meta AI-nak. Habár a szolgáltatás eddig ingyenes volt, mostantól sokan az adataikkal fizethetnek ezért. Arról azonban egyelőre nincs információ, hogy az EU-ban is kezdeményezte már ezt a lépést a Meta, és ha még nem, mikor fogja.
The post A beszélgetéseink alapján ajánlana hirdetéseket a Meta first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu