Idén fej-fej mellett döntötte a mozis nézettségi rekordokat Herendi Gábor vígjátéka, a Futni mentem, valamint a Hogyan tudnék élni nélküled? című zenés film, ám végül utóbbi az élre tört, így a Demjén-musical lett a rendszerváltás óta legnézettebb magyar vígjáték. Nemrég a Demjén-film forgatókönyvírója, Kormos Anett nyilatkozta azt a 24.hu-nak, hogy míg a független finanszírozású Futni mentemet a politikai közhangulat repítette magasra, addig az államilag támogatott Demjén-filmet a politikai közhangulat dacára ment nagyot. Erről megkérdezték most Orosz Dénest, a film rendezőjét is, aki úgy látja, az emberek érthető módond drukkolnak a független filmeknek, de akkora tömeg, amekkora ezt a két filmet látta, szerinte már nem csak emiatt ment el a moziba.
Az igaz, hogy a mi filmünk egyfajta megítélésbeli hátránnyal indult a kritikusoknál, de nem akarok nyavalyogni, lehetett sejteni, hogy ez lesz. Látom a közállapotokat, zaklatott a társadalom, az emberek ugranak mindenre. Értem a kiélezettséget, mégis arra biztatnék mindenkit, hogy próbálják lehántani ezeket a rétegeket és nézőként befogadni a filmeket
– mondta a Hvg 360-nak adott interjúban, hozzátéve, hogy nem tudta nem észrevenni, hogy kevésbé drukkolnak nekik. Ez nem esett jól neki, de a végén mégis mindkét film óriási sikert aratott. És hogy rákerülhet-e a film miatt a NER-bélyeg?
Merem remélni, hogy nem, de nyilván nem látok bele más fejébe. Tudom, hogy ki vagyok, ez pedig ideológiamentes film, a költségigényes magyar filmek közül az egyetlen, amely visszahozta az árát. Egyetlen célja volt: szórakoztatni. Ezzel a filmmel semmilyen rendszer mellé vagy ellen nem álltam. Azt is mondanám, hogy alapból nem érdekel a politika, de már annyira átszövi az életünket, hogy az érdeklődéshiány lefoszlott rólam, ebben élek én is.
A filmről írt kritikánkat itt olvashatják:
The post A Demjén-musical rendezője: Ezzel a filmmel semmilyen rendszer mellé vagy ellen nem álltam first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu