Az autóipar átalakulása az Audi Hungariára és annak 2024-es pénzügyi évben elért teljesítményére is hatással volt – ismeri el a cég közleményében, mely szerint tavaly a vállalat
- 1 580 991 hajtásláncot gyártott a győri telephelyen, ebből 151 899 elektromos hajtású volt.
- Összesen 179 710 jármű gördült le a futószalagról (beleértve az SKD gyártást), ebből 99 288 Audi Q3, 63 759 Audi Q3 Sportback és 2024 szeptemberétől 16 663 CUPRA Terramar.
- 2024-ben a vállalat 8,611 milliárd eurós árbevételt ért el.
Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkaadójaként 11 431 főt foglalkoztatott tavaly év végén. Az Audi Hungaria 100 százalékos tulajdonú leányvállalatával, az AUDI HUNGARIA AHEAD Kft.-vel együtt összesen 11 930 alkalmazottat foglalkoztatott 2024 végén.
“Az autóipar átalakulása nagy hatással van az iparág valamennyi szereplőjének jelenére és jövőjére, így az Audi Hungariára is. Az Audi győri leányvállalata továbbra is stratégiai része az Audi Csoport nemzetközi gyártóhálózatának, és 2024-ben is jelentősen hozzájárult a Progressive márkacsoport sikeréhez és jövedelmezőségéhez” – kommentált Michael Breme, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.
Mint írták, az Audi Hungaria 340 millió eurót fektetett be a 2024-es beszámolási évben. A fő beruházási projektek az elektromos hajtások új generációja, a MEBeco sorozatgyártásának előkészítése, valamint az Audi Q3 utódmodell gyártásának előkészítése voltak. A cég 1993-as alapítása óta összesen 12,9 milliárd euró értékben valósult meg befektetés a telephelyen, így az Audi Hungaria értékelésük szerint a magyar autóipar legnagyobb befektetője.
„Célunk, hogy biztosítsuk a vállalat jövőbeni versenyképességét. Ennek során elsősorban a hatékonyság növelésére, valamint termék- és szolgáltatásportfóliónk célzott továbbfejlesztésére összpontosítunk. Ez különösen nagy kihívást jelent az autóipar jelenlegi helyzetében, de munkatársaink szakértelmével és rugalmasságával meg fogjuk birkózni ezzel a kihívással” – idézik Achim Grewet, az Audi Hungaria igazgatóságának pénzügy, beszerzés, IT és compliance területekért felelős tagját.
Mint tavaly írtuk, a termelési számok 2023-ban így alakultak: 1 660 425 motor, melyből 114 058 elektromos hajtású, 177 775 jármű (beleértve az SKD-gyártást). Az Audi Hungaria 2023-as árbevétele 9,1 milliárd euró volt. Vagyis 2024-ben kevesebb motor, de több jármű került ki a győri gyárból, és az árbevétel is csökkent az előző évhez képest.
A teljes cégcsoport eredményeiről a Világgazdaság számolt be. Azt írták többek között, hogy a 2024-es pénzügyi évben a globális kihívások és az átalakuló piaci helyzet ellenére is stabil teljesítményt nyújtott a német cégcsoport. Az elmúlt tizenkét hónapban az árbevétel 64,5 milliárd eurót tett ki, ami 7,6 százalékos csökkenés 2023-mal összevetve. Az üzemi eredmény 3,9 milliárd euró volt – 2023-ban még 6280 millió euró volt a teljes Audi-csoport profitja.
Elbocsátások is voltak a cégcsoportban, de ezek a győri leányvállalatot nem érintették. Győrben lesz bónusz is – a prémium minden munkatársnak egységesen az egyéni alap- és mozgóbér (2024. december 31-i) összegének 1,2-szorosa. A prémium kifizetésére április elején, a márciusi bérrel együtt kerül sor – tájékoztatta a HR-portált a vállalat.
Mint írtuk, a KSH adatai szerint tavaly az előző évhez képest az ipari termelés 4,0 százalékkal csökkent az egy évvel korábbi, 5,5 százalékos visszaesést követően. 2024-ben az ipar legnagyobb alága, a járműgyártás kibocsátása 9,0 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól.
The post A győri Audira ilyen hatással volt az autóipar átalakulása first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu