A szupermodellek anyja, a múzsából lett művész – így vált a Versace arcává az alapító zseni kishúga

Thumbnail for 6415622

A modern divat történetének egyik legsikeresebb női tervezője, Donatella Versace március végén, közel 30 év után leköszönt a Versace kreatív igazgatói posztjáról. A jövőben tiszteletbeli szerepkörben, vezető márkanagyköveteként dolgozik majd néhai bátyja, a Gianni Versace által alapított luxus divatcégben.

A 69 éves divattervező hosszú ideje meghatározta a Versace szellemiségét, noha eredetileg nem volt tervben, hogy a márka főtervezője lesz – ezt a szerepet csak testvére halála után vállalta magára. Mindenféle divatszakmai képzettség nélkül vágott bele a munkába, és bár eleinte alig mert volna bárki fogadni erre, idővel a divatvilág egyik legkedveltebb emberévé vált.

Gianni és Donatella mindketten maradandót alkottak divattörténeti szempontból.

Ikonikus kreálmányaik közé tartozik:

  • a piros ruha, amit Cindy Crawford viselt az 1991-es Oscar-gálán;
  • a fekete „biztostű-ruha”, amiben Elizabeth Hurley volt a Négy esküvő és egy temetés bemutatóján 1994-ben;
  • Jennifer Lopez „dzsungelruhája” a 2000-es Grammy-díjátadóról – amire akkor annyian kerestek rá, hogy annak hatására a Google létrehozta a képkereső funkcióját;
  • vagy éppen Angelina Jolie lábvillantós estélyije a 2012-es Oscarról.

Donatella nem létezett Gianni nélkül – és viszont

A Versace mára világvezető divatház lett, de az egész egy milánói butikból indult 1978-ban. Gianni Versace azelőtt építészhallgató volt, de édesanyja szabóságában is dolgozott, így volt affinitása a ruhakészítéshez. Nála tíz évvel fiatalabb húga, Donatella irodalmat és nyelveket tanult a firenzei egyetemen, mielőtt csatlakozott testvéréhez Milánóban. Először tervezőasszisztensként kapott munkát, később a marketing és píár területén tevékenykedett, a bemutatók és kampányok szervezésében vett részt, de a munkakörénél mindig fontosabb volt a Gianni életében betöltött szerepe:

ő volt bátyja legjobb barátja, múzsája, tanácsadója és jobbkeze.

Nemcsak ihletet adott bátyjának, hanem ötleteket is. Utóbbiak közül az egyik legjelentősebb a divat és a popkultúra egyesítése volt. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy bemutatóik első sorába a bennfentes, iparági szereplők helyett a hagyományos értelemben vett sztárok kaptak meghívót, közülük is a kor leghíresebbjei: Prince, Madonna, Tupac.

A Versace testvéreknek nagy szerepük volt a nyolcvanas-kilencvenes évek szupermodellkultuszának kialakításában is, Cindy Crawford, Naomi Campbell, Christy Turlington és Linda Evangelista vonultak a kifutóikon és szerepeltek legendás reklámkampányaikban. Korszakalkotó eseményt jelentett, mikor az 1991-es őszi/téli kollekció bemutatóján az előbb felsorolt modellek együtt léptek színpadra, miközben George Michael Freedom című dala szólt a hangszórókból.

Ez volt az a divattörténeti pillanat, amikor a szupermodellek valóban szupermodellekké váltak

mondta erről később Donatella Versace, hozzátéve:

The post A szupermodellek anyja, a múzsából lett művész – így vált a Versace arcává az alapító zseni kishúga first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest