Ákos a Sláger FM műsorában beszélt róla, hogy ellenszélben kell reklámoznia a dokumentumfilmjét, amely „csutka telt házakat” hozott, szerinte mégis „szemrebbenés nélkül kidobták” a moziból.
Érdekes dolog ez, hogy ennek a csúnya diktatúrának a tizenhatodik évében ilyen hegynek fölfele, ellenszélben kell egy filmet promotálni, mert, mondjuk, a magyarországi nyilvánosság fele azon dolgozik, hogy minél kevesebben lássanak egy magyar dokumentumfilmet
– mondta Ákos a róla szóló, EMBER MARADJ – Az Ákos-sztori. Eddig. című dokumentumfilmről (kritikánk itt olvasható) a rádióműsorban. Ebben egyébként arról is beszélt, hogy mi a véleménye a mai előadókról.
Az énekes hozzátette: a film egyrészt nem akar rosszat senkinek, másrészt nem emeli őt piedesztálra. Az említett ellenszélről azt mondta: „Már kiszorították a mozikból, tehát egy-két moziban lehet az alig másfél hónapos filmünket látni. Az ország talán legnagyobb filmforgalmazója nyugodtan veszi, hogy én tizen-egynéhány mozijukban csutka telt házat csinálok, ami a mozikban igen ritka, mert elszoktunk a moziból, majd néhány nap múlva szemrebbenés nélkül kompletten kidobja a hálózatából a filmünket”.
Ákos interjújával kapcsolatban Kovács Gellért Filmszerész egy bejegyzést tett közzé, amelyben kiemeli, hogy Ákos a Cinema City mozihálózatra utal, amely azonban nem forgalmazó. A filmet pedig az Uránia Film forgalmazta. Hozzáteszi: „A Cinema City addig vetít egy filmet, ameddig van benne néző. Mostanság egyre kevesebben járnak moziba, így aztán pláne nem lenne érdeke a cégnek, hogy ha van egy film, amit keresnek, azt ne tudják megnézni. A Hogyan tudnék élni nélküled? bő egy éve a mozikban van, s kimutatható nézőszámot produkál. A Cinema Citynek az lett volna a legjobb, ha az Ákos-filmet százezrek nézik meg. Egy mozinak az nagyon jó, ha tele van, és nagyon rossz, ha kong az ürességtől. És a mozinak mindegy, hogy a film Ákosról vagy a Pókemberről szól. Csak nézzék”.
A HVG a Filmforgalmazók Egyesületének honlapján nyilvánosan elérhető nézőszámok alapján azt írja, hogy a legfrissebb, egy nappal ezelőtti adatok szerint az Ákos-filmre nyolc hét alatt összesen 18.228 jegyet adtak el, ami magyar dokumentumfilmtől semmilyen irányban nem számít kiugró számnak.
A továbbiakban a lap szerint így alakultak a nézőszámok:
- az Ákos-filmet a bemutatója utáni héten összesen 8341-en látták, ezzel a mozis toplista ötödik helyén nyitott.
- A második héten már 17 százalékkal kevesebben nézték (ami nem számít nagy csökkenésnek a filmes piacon), 4781 új nézőt gyűjtött.
- A harmadik héten azonban már 73 százalékos csökkenés volt a nézőszámban, majd a negyedik héten valami történt, amitől ismét 50 százalékkal több jegyet adtak el a filmre, bár ez is csak 1998 jegyet jelent.
- A következő héten ismét 61 százalékos volt a visszaesés, a hatodik héten pedig még 54 százalékkal kevesebb jegyet adtak el rá, összesen 375 darabot.
Az énekes állításával szemben a hatodik héten még mindig 41 filmvásznon lehetett látni a filmet, azaz mozitermenként összesen 9 nézője volt a filmnek.Most, a nyolcadik héten 11 vásznon vetítették a filmet, így adtak el rá 118 jegyet, azaz vetítésenként átlagosan 10 néző ült be a filmre – írja a lap.
The post Ákos szerint kiszorították a mozikból a filmjét, valójában egyszerűen megcsappant rá az érdeklődés first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu





