Árrésstop: a Spar drámai hangú levélben kér engedményt az ügyfeleitől

Thumbnail for 6461205

A Spar korábban arról írt a dolgozóinak, hogy számára havi 1,5 milliárd forint veszteséget jelent az árrésstop. A portál betekintett egy olyan levélbe is, amiben az állt, hogy

a Spar 5 százalékos árengedményt kért a beszállítóktól.

Azt nem tudták meg, hogy ez a kérés csak egyesekhez ment, vagy többekhez is, de a Telex komoly, régi partnerről, kifejezetten nagy beszállítóról, illetve kisebb, marginálisabb szállítóról is tudja, hogy ezt a levelet megkapta, és kérdésükre a Spar sem tagadta a megkeresést.

Pontosan nem tudtuk meg, hogy hány ilyen levél ment ki, de az kiderült, hogy nem elszigetelt esetekről volt szó, és a cég nem differenciált a kért árengedmény tekintetében szektor, beszállító, feltételezett nyereség függvényében.

Az üzletlánctól így fogalmaztak: „A Spar több tízezer árucikket forgalmaz és közel 1400 hazai beszállítóval áll kapcsolatban. Célunk pedig a fogyasztók folyamatos kiszolgálása. Ennek megfelelően a beszállítók meghatározó körétől kértük az átadási ár csekély mértékű csökkentését.”

A beszállítóknak küldött levél nem sokat kertelt, már a tárgya is tartalmazta, hogy a beszerzési ár csökkentése a cél. Mint a Spar írta,

a külső körülmények folyamatosan és jelentősen romlottak, ez már a kiskereskedelmi tevékenység észszerű folytatását veszélyezteti.

A kereskedő jelezte a levélben, hogy az a célja, a fogyasztók megfelelő kínálatot kapjanak, de annak a kormányzati törekvésnek is szeretne a Spar megfelelni, ami az inflációt mérsékelné. A cég szerint mindez csak közösen teljesíthető, ezért kéri az együttműködést.

A portál rákérdezett a Sparnál a döntés hátterére. A cég a következőket írta: „A kereskedelem világában napi gyakorlat, hogy a beszállítók és a kereskedők tárgyalásokat folytatnak egymással a beszerzési árról, hiszen a termék fogyasztói árát döntően a kereskedő által a beszállítónak fizetendő ár határozza meg. Sajnos ezek a tárgyalások általában arról szólnak, hogy a beszállítók – sok esetben drasztikus mértékben – emelik az átadási áraikat. A Spar, ahogy eddig sem, ezután sem kívánja az egyébként jelentős pénzügyi terheit – mint amilyen a kiskereskedelmi különadó is több más teher mellett – a beszállítókra hárítani, célja pusztán az, hogy a beszállító partnereket is bevonja a közös teherviselésbe.”

The post Árrésstop: a Spar drámai hangú levélben kér engedményt az ügyfeleitől first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest