Egy Bombardier Global 5000-es luxusrepülőgéppel bővült a budaörsi székhelyű Fly-Coop Kft. flottája. Ez lesz az első, Magyarországon regisztrált gép a kanadai repülőgyártó Global sorozatából. A NER leggazdagabbjai eddig külföldön regisztrált példányokat használtak előszeretettel – Mészáros Lőrinc például a hétvégi BL-döntőre menet.
A kínálat bővítéséről egy svájci repülős szaklap, a Ch-aviation.com számolt be április végén, azt követően, hogy a gép megkapta a magyar hatóságoktól az új, HA-EAR lajstromjelet.
A lap szerint a 2009-es gyártású, ultra nagy hatótávolságú sugárhajtású repülőgép először március 6-án állt szolgálatba magyar felségjelzés alatt, akkor Ausztrián belül repült karbantartásra, majd április 11-én visszatért Bécsbe, ahol további felújítási munkákat végeznek rajta.
A korábbi tulajdonos, a közel 150 repülővel rendelkező amerikai Solairus Aviation volt, amely interkontinentális utakra használta a gépet.
A Bombardier mellett a Fly-Coop kilenc másik business repülőgépet üzemeltet, amelyek között
- egy Phenom 100,
- két Phenom 300,
- egy Beechjet 400,
- egy Beechjet 400A,
- két Hawker 400XP,
- egy Hawker 850XP
- és egy sor helikopter is található.
Sokáig egy osztrák bejegyzésű Bombardier Global 6000-es volt a NER-elit kedvenc gépe. Az OE-LEM lajstromjelű repülőt rendszeresen használta Mészáros Lőrinc és családja, de Orbán Viktor és Szíjj László, a Duna Aszfalt tulajdonosa is repült a fedélzetén. Szíjj egy másik, hasonló géppel is utazgatott. Az év elején pedig egy még újabb, 22 milliárd forintot érő magángéppel fotózták le Mészárost és feleségét, Várkonyi Andreát a budapesti reptéren. Az OE-LOT, osztrák lajstromjelű Bombardier Global 6500-asról a felcsúti milliárdos elismerte, hogy hozzá köthető. Ezzel utazott a szombati BL-döntőre is Münchenbe, amit nem érez túlzásnak.
A magyar oligarchák kezdetben azért vették igénybe a osztrák regisztrációjú repülőket, mert olyan bizalmi alapon működő cégek üzemeltették azokat, amelyek nem engedtek betekintést a tulajdoni viszonyokba.
Forrásaink szerint egy olyan használt Global 5000-ért, amelyet a bécsi reptéren fotóztunk le, 15–20 millió eurót (6–8 milliárd forintot) is elkérnek a piacon.
The post Bővült a NER kedvenc repülős cégének flottája: regisztrálták az első magyar Bombardier Global luxusgépet first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu