Az Audi Hungaria 2018 óta gyártja a kompakt prémium SUV második generációját. A Q3 modellcsalád a győri Audi-üzem járműgyárának legnagyobb darabszámban gyártott típusa. Tavaly összesen közel 180 ezer jármű gördült le a gyártósorról, ebből majdnem 100 ezer darab volt Audi Q3, illetve mintegy 64 ezer darab volt Audi Q3 Sportback.
Néhány hónappal ezelőtt gördült le a gyártósorról az egymilliomodik jármű, a júniusi világpremier után pedig most kezdődik a harmadik generáció sorozatgyártása. A sikeres kompakt SUV sorozatgyártásának első modellje csütörtökön gördült le a gyártósorról.
Az Audi Hungaria közleménye szerint fontos mérföldkő a vállalat életében, hogy a mai naptól az Audi Q3 harmadik generációjának modelljei is a győri járműgyárban készülnek. Az új Q3 biztosítja a magas gyártási volument a győri járműgyárban
Az új modell bevezetésének alkalmából Orbán Viktor miniszterelnök is beszédet mondott, melyben felidézte, hogy az Audi volt a nyugati autógyártók közül az első, amely meglátta Magyarországon a lehetőségeket, és, mint mondta, az első az élet szinte minden területén a legemlékezetesebb.
Az Audi számunkra nemcsak autógyár, nemcsak gazdasági kérdés, de szívügy is
– idézett a beszédből a Világgazdaság.
Orbán Viktor elmondta azt is, hogy az Audi győri gyára 11 ezer embernek ad munkát, ám ez a beszállítókkal együtt az 50 ezret is eléri, míg a teljes magyarországi autóipar mintegy 160 ezer magyar család megélhetésében játszik fontos szerepet.
A kormányfő arról is beszélt, hogy milyen kihívások előtt áll az európai és a magyar autóipar, a Volkswagen és az Audi is. A miniszterelnök szerint az Audinak minden tudására szüksége lesz, hogy megőrizze a konszernen belüli helyét, és a Volkswagennek is szüksége lesz minden tudására, hogy megőrizze a helyét a világ autógyártásában.
Orbán Viktor négy kihívást nevezett meg az európai autógyártás előtt, ezek:
- a háború,
- a magas energiaárak,
- Brüsszel, amit nem autógyári vezetők, hanem bürokraták irányítanak,
- és Kína, ahonnan egyre erősebb a verseny.
Tömegek munkája válhat fölöslegessé
Bár az autógyártás jól teljesített, 2023 és 2024 után idén is csökken a motorgyártás volumene az Audi Hungaria győri üzemében.
Egy, a 444.hu által látott dokumentum szerint 2025 első öt hónapjában 10 százalékkal esett vissza a Győrben gyártott motorok száma 2024 hasonló időszakához képest. A portál szerint nagy a bizonytalanság, a következő időszakban több száz ember munkája válhat feleslegessé a gyártásban. A piaci tendenciákból nem látszik, milyen munkát lehetne adni azoknak, akiket érint az Audi gyengélkedése. Többről van szó, mint a szokásos ipari ciklikusság, bújtatott csoportos leépítésről beszélnek. Az Átlátszó.hu információi szerint ezer motorgyári munkavállaló pozíciója szűnt meg az elmúlt időszakban, és közülük több százan távoztak a cégtől, mert csak rosszabb feltételekkel tudták volna folytatni a munkát a 12 ezer fős üzemben.
Azonban a miniszterelnök úgy vélte, hogy az új modell önbizalmat és önbecsülést ad, Magyarországnak biztosan, és reméli, hogy az Audinak is.
Arról is beszélt, hogy milyen fontos az európai országok vezetői, a tőketulajdonosok és nagy gyártók, valamint az Európai Unió együttműködése az európai autógyártás versenyképessége érdekében. Ezért,
a bürokraták nem szabhatják meg a gyártástechnológiákat és azt sem, hogy az emberek mit vásároljanak.
Föl kell szabadítani az európai gyáripart, ideértve az európai autóipart is a bürokratikus elnyomás alól – mondta.
Orbán Viktor ezt a saját fiatalkori tapasztalataira alapozva mondta, hiszen ő élt olyan rendszerben, ahol szabályozással akarták eldönteni, hogy ki mit gyárt és fogyaszt, és ez nem vezetett sikerhez. Ha nem adják vissza a fogyasztók és a gyártók szabadságát, nem tudjuk megőrizni a versenyképességünket.
The post Brüsszeli elnyomásról beszélt Orbán Viktor a győri Audi-gyár eseményén first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu