Ősszel kivonul Abu-Dzabiból a Wizz Air és ismét fő piacára, Közép- és Kelet-Európára fog koncentrálni – jelentette be a légitársaság hétfőn. A döntés hátterében részben a közel-keleti régióban közel két éve tartó politikai válság áll, amely ellehetetlenítette a nyereséges működést.
A Reuters felidézi, hogy a magyar alapítású diszkont-légitársaság kezdetben kelet-európai utazókra épített, majd fokozatosan terjeszkedett Nyugat-Európában, és hat évvel ezelőtt Abu-Dzabiban is megnyitotta bázisát. A vállalat akkoriban jelentős növekedést várt a Közel-Keleten. Hétfőn azonban visszavonulót fújt: a gyakori légtérzárak és fennakadások miatt csökkent az utazási kedv, a működés veszteséges volt, és a helyzet javulására sem volt kilátás.
Váradi József vezérigazgató szerint a Wizz Air most visszatér ahhoz, amit a legjobban ismer: a közép- és kelet-európai piacra, ahol a Ryanair a fő versenytárs. Mint mondta, az utóbbi években kevesebb figyelmet fordítottak erre a régióra, most viszont ismét teljes erővel fókuszálnak rá.
Ezek azok a piacok, amelyekről tudjuk, hogy működnek
– fogalmazott.
Váradi megjegyezte, hogy már a háborús helyzet kiéleződése előtt is nehézségekbe ütközött a Wizz Air működése Abu-Dzabiban: az extrém hőség miatt a hajtóművek gyorsabban koptak, ami csökkentette az üzemi hatékonyságot. Emellett a cég nem kapta meg a kezdetben ígért piaci hozzáférést Indiához és Pakisztánhoz sem, ami korlátozta a terjeszkedés lehetőségét.
A légitársaság már korábban bejelentette, hogy a közel-keleti konfliktus eszkalálódása és az ennek nyomán elrendelt légtérzárak miatt július 3-a és szeptember 15-e között szünetelteti dubaji és abu-dzabi járatait.
A cég részvényei 2,6 százalékos pluszban voltak délelőtt a londoni tőzsdén, bár az elmúlt két évben 62 százalékkal estek vissza, elsősorban a Pratt & Whitney hajtóművek meghibásodása miatt, amelyek több gép ideiglenes leállítását tették szükségessé.
A Wizz Air a következő öt évben 280 új repülőgépet kap az Airbustól, ezek többségét Közép- és Kelet-Európában állítják forgalomba. A régió jelenleg a légitársaság teljes működésének körülbelül kétharmadát adja. Az Egyesült Királyság, Olaszország és Ausztria együtt nem éri el a 30 százalékot, míg Abu-Dzabi mindössze 5 százalékot képviselt.
Váradi szerint akkor is lesz elég utas, hogy ez a flotta kihasznált legyen, ha Ukrajna nem nyílik meg újra teljes értékű piacként – bár elmondása szerint
nagyszerű lenne, ha Ukrajna visszatérhetne.
The post Bukás volt a Wizz Airnek Abu-Dzabi, bezárja ottani bázisát first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu