Ha egy filmnek az a címe, hogy Minden Rendben, mérget vehetünk rá, hogy semmi sincs rendben. Különösen, ha a cím egyenesen ránk kiabál ezzel a helyesírási szabályokat bosszantóan megkerülő, nagybetűs „Rendbennel”. Hogyan is lehetne bármi Rendben, ha két kamaszfiú anyja meghal, az apa egyedül próbálja összetartani a családot, makacsul úgy téve, mintha fiai nem távolodnának tőle minden egyes nappal, ráadásul a kisebbik súlyos balesetet okoz egy kislánynak? Pláne, ha az üres medencébe lökött és kómába esett lány anyja az apa új barátnője?
Innen nem lehet nyerni, de Sós Bálint Dániel első nagyjátékfilmjének hőse annyira nem is akar. A győzelem, tehát a kisemberi megnemesülés, az egyenes gerinc, a folt nélküli becsület nem szerepel az elérhető lehetőségek között.
A tét a kudarc mérséklése, ezzel a céllal kelünk fel minden nap. Hogyan lehetne ma egy kicsit kevésbé rosszul csinálni?
A Minden Rendben főszerepében látható Hajdu Szabolcs íróként és rendezőként a hétköznapi vereségek, a rutinból előadott élethazugságok avatott szakértője – tanúskodik erről az Egy százalék indiánnal befejezett, nagyszerű lakás-, avagy középosztály-, avagy nyomortrilógiája. Ezért amikor Sós filmjének első jelenetében idegesen kérleli gyerekeit, „egyszer az életben csináljunk már úgy, mintha normálisak lennénk”, Hajdutól a helyzet nyíltsága, kissé papírízű direktsége miatt is hiteles a kétségbeesés. Bizsergető látni, hogy ez a kifinomult művész milyen ízesen és árnyaltan adja a pitiánert. Nagyon is alkalmas rá, hogy kalauzunk legyen a Minden Rendben történetében, ami alig másfél órás, de az olcsóbb kocsmákban kapható kevert (Kevert) italokhoz hasonlóan sűrű, erős és rosszkedvünk lesz tőle.
De van itt még más is.
The post Csak a gyereked érdekében hazudsz, vagy azért, mert gyenge ember vagy? first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu