Az ország elhagyatottabb részeiből szedik össze a kiszolgáltatott embereket. Az utasok ebből azt tapasztalhatják meg, hogy folyamatosan találkoznak olyan taxisokkal, akik a második napjukat töltik a városban, és még azt is beütik, hogyan lehet eljutni a Keleti pályaudvartól a Blaha Lujza térre
– mondta forrásunk, amikor a „dobós” cégekben alkalmazottként dolgozó taxisokról mesélt. Az elnevezés arra utal, hogy a néhány évig működő cégeket – leginkább azért, hogy megússzák a büntetéseket – továbbadják, fantomizálják, majd a tulajdonosok újat alapítanak helyettük. A fő probléma ezekkel a vállalkozásokkal, hogy a sofőröket csak napi két órára jelentik be, ezzel pedig súlyos kárt okoznak a költségvetésnek.
A koronavírus-járvány utáni időszakban és a taxis piac átalakulásával kezdett el rohamosan növekedni azon cégek száma, melyek alkalmazottként foglalkoztatnak sofőröket napi két órában, a korábban jellemző egyéni vállalkozói lét helyett. Természetesen nem életszerű, hogy egy taxis csak heti 10 órát fuvarozzon utasokat. „Nincs az a gazdasági számítás, hogy ilyen óraszámmal minden közterhet be lehessen fizetni” – fogalmazott informátorunk, kiemelve, hogy ez a gyakorlat a jövedelmek eltitkolását szolgálja.
Egyes forrásaink szerint ma már a taxisok fele dolgozhat alkalmazottként, sokan mindössze napi két órára bejelentve. Ezt azt jelentené, hogy a 7500 hazai taxisból akár 3000–3500 után nem fizetnek rendesen adót.
The post „Dobós” cégeken keresztül, papíron napi két órában dolgozik sok taxis – súlyos kárt okoznak a költségvetésnek first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu