A Belügyminisztérium közleménye szerint a papíralapú modellt egy elektronikus lekérdező rendszer váltja fel, ami rengeteg előnnyel jár.
- Kevesebb adminisztráció: a vállalkozásoknak nem kell többé a TB-kiskönyv kitöltésével és tárolásával bajlódniuk.
- Gyorsabb és pontosabb ügyintézés: az adatok mindig naprakészen elérhetők lesznek a kifizetőhelyek és hatóságok számára.
- Pontosabb adatok: a korábbi rendszerben előfordulhatott, hogy a jogviszony és ellátás (pl. táppénz, CSED, GYED) nem teljeskörűen szerepelt a kiskönyvben. Az új digitális rendszer ezt is orvosolja. Ez a változás nemcsak csökkenti a papírmunkát, hanem a digitális megoldásoknak köszönhetően az e-TB-kiskönyv gyorsabb, egyszerűbb és átláthatóbb ügyintézést tesz lehetővé minden érintett számára.
A megszüntetés mellett szól az is, hogy a tb-kiskönyv tartalma nem minden esetben teljes körű, ugyanis egyes jogviszonyok (például egyéni vállalkozói, társas vállalkozói jogviszony) nem szerepelnek benne, továbbá egyes esetekben az egészségbiztosítás pénzbeli ellátásai sem kerülnek bejegyzésre a tb-kiskönyvbe.
A hivatal szerint kiemelt kormányzati cél a vállalkozások adminisztratív terheinek csökkentése, amelynek része, hogy a digitalizáció eredményeként az államigazgatás adatbázisaiban rendelkezésre álló adatok ne kerüljenek újra bekérésre vagy dokumentálásra. A tb-kiskönyv megszüntetése ezért illeszkedik a bürokrácia csökkentés célrendszerébe – idézi az MTI.
The post Döntöttek Pintérék: megváltozik a táppénz- és tb-ügyintézés first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu