Létezik egy falu Indiában, ahol a lakók mintegy negyede a YouTube-ból keresi a kenyerét – számolt be róla a BBC. A Tulsi nevű kis településsel 2018-ban fordult meg a világ, amikor az akkor 25 éves Jai Varma barátjával együtt elindította csatornáját. Azóta a falu 4000 lakosából több mint 1000-nek valamilyen formájában munkájává az internetes videók gyártása.
Nem voltunk elégedettek az életünkkel, és valami olyasmit akartunk csinálni, amiben kibontakozhat a kreativitásunk
– mesélte el Varma, hogy miért hozták létre Being Chhattisgarhiya nevű csatornájukat. Videóik hamar egészen népszerűvé váltak, mára 127 ezer feliratkozójuk van, illetve 27,5 millió megtekintésük. A két fiatal azóta otthagyta korábbi állását, jelenleg teljes munkaidőben tartalomgyártással foglalkoznak.
Elmondásuk szerint a videókkal szerzett bevétel elegendő ahhoz, hogy fenntartsák magukat, és még azoknak a falusiaknak is tudnak fizetni, akik segítenek nekik az elkészítésükben. Sikerük Tulsi más lakóit is inspirálta, sokan saját csatornát indítottak, mások pedig szereplőként, forgatókönyvíróként kezdtek el bedolgozni nekik.
A YouTube mára több száz fiatal bevételét biztosítja.
Egyikőjük, egy Pinky Sahoo nevű lány színészi karrierjét is ennek köszönheti, egy producer ugyanis felfigyelt rá a videókban. Azóta már hét filmben szerepelt. Sahoo esete pedig nem egyedi, egy másik helyi, Manoj Yadav is hasonló úton jutott filmszerephez, Aditya Bhagel pedig forgatókönyvírója és rendezőasszisztense lett egy nagy költségvetésű filmnek.
The post Ebben a faluban a lakosok negyede a YouTube-on dolgozik first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu