A vállalat 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért!” programot, amit egy évvel később a Lidl Wine Expo Hungary követett. A programnak köszönhetően közel 235 millió palack magyar bort adtak el Lidl-áruházakban, ebből közel a fele, a külföldi vásárlók kosarába került, hiszen az áruházlánc Európa szerte exportálja a magyar borokat, így alakítva a régió borfogyasztási kultúráját. A Lidl piacot teremt a magyar borászatok számára, elérhetővé teszi a minőségi borokat kedvező áron határon innen és túl. Célja, hogy a minőségi magyar bor minden borrajongó számára hozzáférhető legyen. Akár Budapesten, akár Berlinben.
„Az a célunk, hogy a vásárlók az összes hazai borrégió borait megtalálják az áruházak polcain. Szoros együttműködésben állunk neves borászatokkal, valamint kisebb családi és kézműves pincészetekkel, és aktívan támogatjuk őket az értékesítésen felül a fejlődésben és a termékfejlesztésben is. 2024-ben közel 29 millió palack magyar bor értékesítéséhez járultunk hozzá a hazai és a külföldi piacokon. Így a méltán híres magyar nedűket nemcsak itthon, hanem további 14 európai ország Lidl áruházak polcairól emelhetik le a vásárlók, ami további fejlődést jelent a borászatok számra” – mondta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője.
Aranyérmes borok diszkontáron
A Lidl sajátmárkás borai is versenyképesek. Nemcsak a fogyasztóknál, de a szakmában is sikert aratnak. Az Országos Borversenyen aranyérmet nyert például a Feind Irsai Gyöngyözőbor, a Villányi Syrah pedig a rangos Berliner Wein Trophy zsűrijétől hozta el a legszebben csillogó érmet. A Lidl saját háziasítású bora, a Dereszla Pincészet hordós érlelésű furmintja és a Dereszla Brut pezsgő is aranyérmes lett a nemzetközi VinAgora versenyen.
Változó trendek változó kínálat
A Lidl szakértők által összeállított borkínálata gyorsan reagál a trendekre. Ahogyan a fogyasztási szokások változnak, a diszkontáruházlánc kínálata úgy követi a keresletet. A nyári szezon közeledtével nőtt az érdeklődés az illatos, könnyed, buborékos borok iránt, ezért a polcokra több gyöngyözőbor, pezsgő és a boralapú koktél is felkerült. A polcokon a Chardonnay és a Furmint alapú gyöngyöző és habzóborok mellett olyan nemzetközi különlegességek, mint a Prosecco és Cava is megtalálható, de egyre nagyobb teret nyernek a boralapú italok és a gyümölcsborok is, melyeknél a bor visszaédesítése gyümölccsel történik. Az új trendekre reagálva a Lidl az állandó kínálatát ezekkel a népszerű termékekkel bővítette.
The post Egy évtized alatt több mint 90 milliárddal támogatta a Lidl a magyar borászati ágazatot first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu