A Mogyi története: bajai dinnyeföldtől a nemzetközi snackpiacig
Nem tárgyalóasztalnál, nem nagyvárosi irodában született meg a Mogyi ötlete, hanem egy bajai dinnyeföld szélén. Két fiatal férfi markában mogyorószemek pihentek, és valaki odavetette: „Mi lenne, ha ezt elvetnénk?” Ez a félmondat és egy marék mag lett az alapja annak, ami ma több mint harminc ország polcain jelen van: a Mogyi.
35 év: családi álomból globális hálózat
A kísérletből vállalkozás lett, a vállalkozásból pedig snackbirodalom. Ma öt gyártóüzem, 750 munkatárs és több mint harminc ország jelenti a Mogyi mindennapjait. A cég 100%-ban magyar tulajdonban maradt, de már nem csak családi kézben: „Büszkék vagyunk arra, hogy sikeres generációváltáson vagyunk túl – ma már egy független menedzsment viszi tovább az alapítók örökségét” – mondja Szabados Márk vezérigazgató.
Magyar föld, magyar magvak
A Mogyi egyik titka, hogy a két fő termékkör – a napraforgómag és a popcorn kukorica – hazai gazdák földjein terem. „Évente több tízezer tonnát vásárolunk fel Magyarországon, és a vetőmagtól az értékesítési pontig kézben tartjuk a láncolatot” – emeli ki a vezér. Ez nemcsak a minőség garanciája, hanem vidéki munkahelyek és gazdasági érték is.
Szotyiból snackuniverzum
A Mogyi neve sokáig egyet jelentett a mogyoróval. Ma már tortilla chipsek, ízesített magvak és hamarosan extrudált termékek is tartoznak a portfólióba. „Mára már nemcsak magvakat gyártó és forgalmazó vállalat vagyunk, hanem egy integrált snackcég” – mondja Szabados Márk. A közös pont mégis ugyanaz: minden egy roppanással kezdődik.
Innováció: adat, robot, hatékonyság
A pattogó kukoricaszemek mögött ma már adatbázisok és informatikai rendszerek is dolgoznak. A Mogyi beruházásai a technológiától a logisztikáig minden területet érintenek. „Hiszünk a változás újító erejében” – vallja a vezérigazgató.
A Coop Rally nemcsak bemutató, hanem barátság is: „A Cooppal több mint 20 éve dolgozunk együtt, azonos értékrend mentén. Nehéz időkben is mindig találtunk közös megoldást” – mondja Szabados Márk, a Mogyi vezérigazgatója.
A cég története ma is íródik: új termékek, új piacok, új ötletek – a roppanás nem áll meg, csak hangosabb lesz.
A COOP 2006 óta rendezi meg a hazai élelmiszer-előállítást testközelből bemutató Coop Rallyt; eddig 151 magyar vállalkozás kapott reflektorfényt. Az idei, XIX. Rally résztvevői között volt a Coca-Cola HBC Magyarország Kft., a TUTTI Kft., a Lipóti Pékség Kft., a Szatmári Malom Kft., a Tolnatej Zrt., a Mogyi Kft., valamint két Coop üzlet – az italgyártástól, a sütő- és malomiparon át, a tejiparig és a snackgyártásig, végül a kiskereskedelemig több ágazat is fókuszba került. A COOP egész évben azért dolgozik, hogy a vásárlók a magyar alapanyagból, magyar munkaerővel készült, minőségi és biztonságos termékeket válasszák.
——-
The post Egy marék mogyoróból világmárka first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu