Olyan nem volt, aki azt mondta, hogy csináljátok. Homokot a sivatagba, vizet a tengerbe, fát az erdőbe – csak ezt hallgattuk folyamatosan az elmúlt három évben, meg azt, hogy minden szempontból teljes hülyeség, amit akarunk
– meséli Tóth Máté, a Simon’s Burger egyik alapítója arról, milyen reakciókat kaptak, amikor testvérével, Tóth Simonnal kitalálták: a magyarországi terjeszkedés után New Yorkban nyitnak hamburgerezőt. És vitték is a homokot a sivatagba, a vizet a tengerbe, a fát az erdőbe, azaz a magyar hamburgert New Yorkba, a Manhattan közepén, a Union Square-en álló burgerező pedig hatalmas siker. A társalapítóval és a cég nemzetközi terjesztésért felelős vezetőjével, Korvin Tiborral a Szervita téri irodájukban beszélgettünk azt követően, hogy hazatértek New Yorkból.
Abban az irodában, ahol egy burgerszámláló kattan bizonyos időközönként, jelezve, hány burgert adnak el az üzleteikben. Ottjártunkkor a számláló kicsivel 1,9 millió fölött járt, és még három éve sincs, hogy gyűlnek a számok. A Simon’s Burgert Tóth Máté testvérével, a Konyhafőnököt is megjárt, és ott hírnevet szerző Tóth Simonnal alapította, 2022 végén nyitották meg első helyüket. Az egyszerűség elvét hirdető hamburgerező szinte pillanatok alatt vált felkapottá, jelenleg tizenhat Simon’s Burgert működtetnek az országban, a cégcsoporton belül – amelybe beletartoznak az olyan almárkák, mint a Smashy, a Buddy’s és a Simon’s Hotdog – húszat, folyamatosan növekednek, ám legvadabb terjeszkedésük még ennél is ambiciózusabb volt: New Yorkban kívántak újabb helyet nyitni. Ide az egyik almárkájukat, az utóbbi időben Budapesten is nagy divattá váló, kilapított húspogácsával készülő smashburgerjeiről ismert Smashyt vitték ki, amelyet a budapestiek is jól ismerhetnek, ha jártak valaha a Kálvin tér felé: a királykék üzlethelyiségéről ismert burgerező előtt mindig hosszú sor kígyózik.
A Kálvinról Manhattanbe
A hamburgeren és a márkán túl a sorbanállás jelenségét is kivitték magukkal. Hamar hírük ment a városban, és nemcsak az éhes emberek, de a hamburgeres szakmai körökben is: több, általuk nagyra tartott hamburgerlánc, köztük a Junk Burger és a 7th Street Burger tulajdonosai is tudnak már róluk, el is látogattak hozzájuk. Ráadásul nemrég Chicagóban jártak egy étteremkonferencián, és hírnevük megelőzte őket: ott is ismerték már a Smashyt.
Ha már Chicagót emlegetik, felidézem egy korábbi interjúban elhangzott mondataikat, miszerint Chicagóban ették azt a bizonyos burgert, ami igazán megfogta őket. Kérdésemre, sikerült-e ugyanazt reprodukálni, kicsit korrigálnak: elsősorban a hely hangulata, amerikaisága ihlette meg őket, ezt szerették volna saját éttermeikben is visszaadni – tehát nem feltétlenül a burgert, inkább a miliőt. Ráadásul Simonnak ez volt az első Amerika-élménye, amely ugyancsak meghatározó volt, rajongásuk az USA iránt azonban nem innen, hanem egészen a gyerekkorukból ered. „Mi Simivel ilyen már-már idegesítő szinten Amerika-mániások vagyunk, mindenünk az USA. Azon túl, hogy nyilván Magyarország a szívünkben az első, folyamatosan Amerikáról beszélgetünk, álmodozunk. Volt egy ilyen álmunk, hogy majd egyszer milyen jó lenne, ha Amerikában lenne bármilyen vállalkozásunk.”
Az újabb impulzus tavaly szeptemberben jött el, amikor Máté feleségével New Yorkban járt.
The post Élő portál és a magyar hamburger köti össze mostantól a Kálvin teret Manhattannel first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu