A Monzo mobilbank egy olyan új funkciót vezet be, amely lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy lemondjanak egy banki átutalást, miután rájöttek, hogy hibáztak. A „fizetések visszavonása” eszköz 10 és 60 másodperc közötti időkeretet biztosít a tranzakció leállítására, ha hibát észlelnek, például rossz összeget írnak be, vagy rossz címzettnek küldenék azt, írja az Independent.
Az eszköz a csalások megelőzésében is kulcsfontosságú lehet, ugyanis lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy gyorsan reagáljanak, ha hirtelen megkérdőjelezik a címzett kilétét.
A közleményből kiderült, hogy a Monzo ügyfelei maguk állíthatják be az időzítőt: ennek keretében 10, 15 (ez az alapértelmezett beállítás), 30 és 60 másodperc között választhatnak. Az időzítő meg fog jelenni a fizetést megerősítő képernyőn, de a kezdőképernyőn vagy a fizetési részleteket tartalmazó képernyőn is el lehet intézni a visszavonást, az előzetesen beállított időkereten belül.
Amennyiben a visszahívás mellett dönt, a fizetés nem hagyja el a számláját, és a potenciális címzett sem kap tájékoztatást arról, hogy majdnem pénzhez jutott.
A mobilbank kutatása szerint az Egyesült Királyságban évente körülbelül 825 millió fontot (395 milliárd forintot) buknak el online fizetési hibák miatt – ez ihlette az új funkciót. Ezen esetek több mint kétharmadában az emberek azt mondják, hogy a probléma gépelési hiba volt, például rossz számlaszám vagy rossz összeg lett megadva.
The post Ennél a banknál vissza lehet hívni az utalást, ha hibáztunk first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu