A Tátra utca és a Jászai Mari tér közötti szakasz felújításával a BKV folytatja a nagykörúti villamosvonal modernizálását – közölte a BKV.
Mint írták, a sínpálya rekonstrukciójával és egy korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia alkalmazásának köszönhetően csökkenhet a villamosok menetideje, valamint a környezeti terhelés. A munkálatok várhatóan augusztus elejéig tartanak.
A BKV tájékoztatása szerint június 21-én, a nyári iskolai szünet kezdetén kezdődnek az átfogó pályafelújítási munkálatoka kiemelten forgalmas szakaszon, a Jászai Mari tér és a Tátra utca között. A beruházással mintegy 415 vágányméter leromlott állapotú sínpálya újul meg.
Különösen fontos része a projektnek, hogy a Jászai Mari térnél található kitérő kapcsolat és a Tátra utca között új, úgynevezett „sínkörülöntéses vágány” épül. Ez egy korszerű zaj- és rezgéscsillapított technológia, amelynek lényege, hogy a síneket egy speciális, elasztikus anyaggal öntik körül, ami csökkenti a villamosok által keltett vibrációt és zajt. Ez a megoldás nemcsak a környéken lakók életminőségét javítja, de a szerkezetet is óvja, növelve a pálya élettartamát.
A zaj- és rezgéscsillapításnak köszönhetően a villamosok utastere is csendesebb és komfortosabb lesz. A felújítás után a szakaszon megszűnik a pálya állapota miatt korábban bevezetett sebességkorlátozás, így a villamosok újra 50 km/h-s sebességgel közlekedhetnek.
A 4-es és 6-os villamosvonal Budapest egyik legforgalmasabb és leginkább terhelt közösségi közlekedési útvonala, amelyen naponta csaknem 280 ezren utaznak. Ez a teljes munkanapi villamosforgalom mintegy 30 százalékát jelenti. A Nagykörúton hétköznaponként, tanítási időszakban 36 darab, 54 méter hosszú Combino villamos közlekedik, amelyeken 78 járművezető teljesít szolgálatot. A 6-os villamos éjszaka is jár – hétköznapokon 7, hétvégén 9 járművel. A Tátra utca és a Margit híd pesti hídfője közötti szakaszt utoljára 2009–2010-ben újította fel a BKV, a pálya állapota azonban – a világviszonylatban is kiemelkedő forgalmi terhelés miatt – az elmúlt években jelentősen leromlott, ami indokolttá tette a mostani korszerűsítést.
Hozzátették, a felújítás szükségszerűen forgalomkorlátozásokkal jár. Június 21-e és augusztus eleje között a 4-es és 6-os villamosok helyett pótlóbuszok közlekednek a Nyugati tér és a Széll Kálmán tér között.
A Margit híd pesti hídfője és a Nyugati tér környékén a közúti- és gyalogosforgalom jelentősebb korlátozásaira is számítani kell.
The post Felújítják a 4-es és 6-os villamosvonal egyik legforgalmasabb szakaszát first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu