„Sajnálattal értesültünk arról, hogy a STRABAG nem hajlandó írásban garanciát vállalni a saját maga által elvégzett munkáért, így az MKIF Zrt.-nek nincs lehetősége megnyitni az autópályát” – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) kedden este az MTI-vel. Mindössze pár órával azután, hogy bejelentették: szerdától ismét járható lesz az M30-as autópálya Miskolc és Szikszó közötti szakasza.
Az ÉKM kedden este azt írta, csak olyan javítást tudnak elfogadni, amelyért a „STRABAG teljes körű írásos felelősséget vállal és garantálja, hogy ez a hiba pár hónapon belül nem fog újra megismétlődni.” A közleményben felidézték azt is, hogy a Strabag 2025. december 11-én készre jelentette a felújítást, és december 16-án megtörtént a műszaki átadás-átvétel is az autópályákat üzemeltető MKIF Zrt. részvételével.
A szakasz felújítása miatt már hosszú ideje vita van a minisztérium és az osztrák cég között. A Lázár János vezette tárca szerint az autópálya-szakasz a kivitelező Strabag hibája miatt volt hosszú ideig lezárva.
Megírtuk tegnap: a Strabag készre jelentette az M30-ast, kedden születhet döntés az átvételről, de a cégnek továbbra is garanciát kell vállalnia – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) hétfőn.
Lázár János az utóbbi hónapokban zajos konfliktusba került a Strabaggal – amit egy ponton úgy jellemzett, hogy „átbasztak minket” –, és azt állította, hogy minden a cég hibájából történt az M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakaszán, ahol a töltés megcsúszása miatt újjá kellett építeni a 150 ezer köbméteres talajszörnyet. (A lapunknak nyilatkozó geológus ugyanakkor drámai képet festett a magyar gyakorlatról, aminek természetes következménye az M30-as esete, az Átlátszó pedig arról írt, hogy az osztrák vállalat úgy építette meg az autópályát, ahogy az állam megrendelte.)
The post Folytatódik a Strabag-Lázár háború: bejelentették, ám mégsem nyitják meg az M30-as sztrádát holnap first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu





