Rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UNITRAVEL Kft. érintett ügyfeleit a Colonnade Biztosító a nyári főszezon közepén, olvasható biztosító keddi sajtóközleményében.
Mint fogalmaztak, a Colonnade Biztosító a Fővárosi Kormányhivatal határozata szerint 2025. július 10-én megkezdte a beérkező kárigények feldolgozását. A csőd bejelentésének időpontjában külföldön tartózkodó utasok hazajutását a biztosító az IBUSZ-szal szoros együttműködésben végzi, hiszen a Unitravel Kft. charter helyei az IBUSZ-on keresztül voltak lefoglalva. Ebből kiindulva döntött úgy a két cég, hogy ügyfélbarát megoldást kínál azok számára is, akik már nem tudtak elindulni nyaralásukra.
Az érintettek két lehetőség közül választhatnak:
- kárigényt nyújtanak be közvetlenül a Colonnade Insurance S.A. Magyarországi Fióktelepéhez,
- vagy az IBUSZ-nál jelentkeznek, hogy a már korábban befizetett utazásukkal megegyező csomagot, vagy az összeg erejéig új utazást választanak az IBUSZ kínálatából (amennyiben az eredeti utazás időpontja 2025. szeptember 30. előtt lett volna). Amennyiben az új utazás részvételi díja meghaladja azt az összeget, amelyet az Unitravelnél befizettek, a különbözetet szükséges csak befizetni.
Közölték, az új utazás akkor vehető igénybe, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges dokumentumokat az IBUSZ részére, és nyilatkozatban hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító a kárigényük elszámolását közvetlenül az utazásszervező felé teljesítse. Ebben az esetben az ügyfeleknek nem kell újra befizetniük az utazás árát, mert azt a Colonnade biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal, a kárrendezési folyamat részeként.
Ezzel a lehetőséggel kizárólag azok az utasok élhetnek, aki UNITRAVEL által szervezett utazást foglaltak le és fizettek ki közvetlenül az UNITRAVEL Kft.-nél vagy viszonteladói partnerénél.
Tisztában vagyunk vele, milyen sokat jelent egy régóta tervezett családi pihenés vagy nyári utazás. A rendkívüli helyzetre rendkívüli megoldással válaszoltunk – célunk, hogy ügyfeleink ne csak kártérítésben részesüljenek, hanem lehetőségük legyen az eredeti utazási terveik megvalósítására is
– mondta Marschalek Péter, a Colonnade Biztosító Lakossági igazgatója.
„Az IBUSZ minden törekvése arra irányul, hogy felejthetetlen és gondtalan utazási élményt nyújtsunk ügyfeleinknek, akik minket tisztelnek meg bizalmukkal. Márkanevünk kötelez minket: ha egy utas ránk bízza magát, kötelességünk maradéktalanul megvalósítani utazási elképzeléseit. Mindig is fontosnak tartottuk a hazai utazási irodákkal való jó együttműködést, így számunkra természetes, hogy segítséget nyújtunk olyan irodák ügyfeleinek is, akik nehéz helyzetbe kerültek. Piacvezető irodaként és a Magyar Utazási Irodák Szövetségének tagjaként valljuk, hogy engedéllyel rendelkező, bejegyzett utazási irodával biztonságos utazni” – mondta Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese.
Mint ismert, az UNITRAVEL múlt hétfőn felugró ablakban jelezte utasainak a honlapján, hogy becsődölt, és megvádolták az Itakát azzal, hogy „megölték őket.” Ezt az Itaka meglepődöttséggel és csalódottsággal fogadta.
A piaci viszonyokról az egyik IBUSZ-vezetővel beszélgettünk az esetet követően, aki arról beszélt, egyes új piaci szereplő 20 évvel ezelőtti árakon kínálnak last minute utakat, ami megnehezíti mindenki másnak az életét.
The post Fordulat: mégis elmehetnek lefoglalt nyaralásaikra a becsődölt utazási iroda utasai first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu