Sokkal több éjjel-nappali járat, több éjszakai villamos és troli, egyszerűsített, utasbarátabb rendszer, illetve átalakított és új éjszakai buszútvonalak; csütörtökön kezdődik a társadalmi egyeztetés a budapesti éjszakai közlekedés átalakításának terveiről, melynek részleteit Bodor Ádám mobilitási vezérigazgató-helyettes és a BKK szakemberei mutatták be. A Telex azt írja, hogy a tervek szerint
- a jelenleg közlekedő 3 éjjel-nappali járat helyett 28 lesz,
- köztük 21 busz,
- három troli
- és négy villamos is,
- a jelenlegi vagy átalakított formájában megmaradna 40-es, csak éjszaka járó busz is,
- a most közlekedő 50 éjjeli járat száma pedig leghamarabb novembertől 68 lehet majd.
A módosításra a vállalat szakemberei szerint azért van a szükség, mert több helyen változtak az utasigények, megjelentek új létesítmények, amik nagyobb tömegeket vonzanak. A belvárosban ráadásul zsúfoltságot is tapasztalnak, a lefedettségben pedig vannak hiányosságok. Budapestnek vannak olyan részei, amelyek bár sűrűn lakottak, de éjszaka nem érhető el 1 kilométeren belül közösségi közlekedés. Az átalakításon a háttérben régebb óta dolgoztak, de Vitézy Dávid, illetve a Podmaniczky Mozgalom javaslatára a Fővárosi Közgyűlés is kérte az újragondolást, illetve a már megvalósult hosszabb metróközlekedést is.
A BKK az átalakítással kapcsolatban mostanra részletes, kész tervekkel állt elő, de ezeken a csütörtökön induló társadalmi egyeztetés után még módosíthatnak. A tervek között megszaporodó éjjel-nappali járatok, köztük is a villamosok számítanak majd a legnagyobb újdonságnak. Hétvégén a villamosok közül
- az 1-es 15 perces követéssel;
- a 17-es villamos 17A jelzéssel a Móricz Zsigmond körtérig 30 perces követéssel;
- a 47-es villamos pedig 15 perces követéssel éjjel-nappal közlekedne.
Hétköznap ugyanitt a villamoséval azonos útvonalon buszok járnának majd, ugyanazzal a számozással. Ennek oka, hogy hétköznap jóval kevesebben használják az éjszakai járatokat. Nonstop járatként megmarad a nagykörúti 6-os villamos, ami továbbra is mindennap közlekedik majd. A BKK szakemberei azt mondták, hogy a bevezetés után mérnék az adatokat és készek rugalmasan módosítani – írták.
A négy villamos mellett összesen 24 nappali troli- és autóbuszjárat is megjelenik az éjszakában. Új, éjjel-nappali járatként, a nappalival azonos útvonalon járnának majd a 16, a 38, a 38A, az 57, az 58, a 105, a 114, a 118, a 137, a 147, a 182, a 187, a 198 és a 266 jelzésű buszok.
Mindezek mellett három buszvonal meghosszabbított útvonalon közlekedhet majd éjjel-nappal:
- az 5-ös busz a Hűvösvölgyig,
- a 9-es busz az Örs vezér teréig,
- a 210-es busz pedig a Normafáig,
- A 75-ös troli a Kápolna térig,
- a 77-es és a 80-as troli pedig a Blaha Lujza térig.
- Az egyszerűsítés érdekében két éjszakai járat változatlan útvonallal, nappali jelzéssel közlekedik majd, tehát a 963-as helyett a 63-as, a 964-es helyett pedig a 164-es.
További hat nappali járatot pedig teljes egészében lefednek az éjszakaiak: a 12-es villamost, az 50-est, a 97E-t, a 85-öst, a 196A-t és a 223E-t . A két egyébként is éjjel-nappali buszjárat, a 100E és a 200E megmarad. Annyi változás lesz, hogy utóbbi egész éjjel Kőbánya-Kispestig jár majd.
Az egész városra kiterjedő éjszakaihálózat-átalakítást a BKK weboldalán augusztus 14.-től, tehát mától lehet véleményezni egészen augusztus 31-ig, de lesznek személyes lakossági fórumok is. Szeptemberben a társadalmi egyeztetés eredményeit gyorsan értékelik majd, ha minden a terv szerint halad és nem lesz szükség nagyobb átalakításokra, akkor novemberben akár jöhet is az új éjjeli közlekedési rend Budapesten.
The post Forradalmi változások jönnek Budapest éjszakai közlekedésében first appeared on 24.hu.
Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu