Giving Friday: álljunk egy jó ügy mögé

A figyelem inkább a közösségre irányuljon

Az év vége közeledtével mindenhol villogó hirdetések, akciók és leárazások vesznek körül minket. A vásárlás lázában könnyű elhinni, hogy a boldogság szerzés kulcsa magában a vásárlásban rejlik. De mi lenne, ha idén másképp döntenénk? Ha a figyelmünket nem csak a fogyasztásra, hanem egymásra is fordítanánk? A Giving Friday erről szól. Ezen a napon nem csak a vásárlásé a főszerep, hanem az adásé, a törődésé és a közösség erejéé.

Az utóbbi években egyre több szó esik a fenntarthatóságról, a túlfogyasztás veszélyeiről és a környezettudatos életmódról. A fogyasztói társadalom évtizedekig azt sugallta, hogy a boldogság kulcsa az, ha többet vásárolunk, gyorsabban cserélünk, és mindig a legújabb dolgokat szerezzük meg. Mégis, egyre többen érzik úgy, hogy valami hiányzik ebből az egyenletből – és hogy talán éppen a kevesebb lehet a több.

A dm idén is átszínezi a Black Friday napot, és november 28-i forgalma 5 százalékával társadalmi felelősségvállalást erősítő projekteket segít. A Giving Friday kezdeményezés lényege: ahelyett, hogy a Fekete Péntek vásárlási lázában újabb tárgyakat halmoznánk fel, átgondoljuk, hogy csak azt vásároljuk meg, amire valóban szükségünk van, és a figyelmünket inkább a közösségre, a segítségnyújtásra és az adakozásra irányítsuk, hiszen, ha az adásra koncentrálunk, nemcsak másokat teszünk gazdagabbá, hanem saját életünket is. Azok, akik ezen a napon amúgy is a dm-ben vásárolnának, automatikusan egy társadalmilag hasznos ügyet támogatnak, és átélhetik, hogy milyen az, amikor egy fontos cél mellé állnak.

A kevesebb fogyasztás környezeti előnyei

Minden megvásárolt terméknek története van: nyersanyagkitermelés, gyártás, szállítás, csomagolás és hulladék. Ha tudatosan, a szükségleteink szerint vásárolunk, közvetlenül csökkentjük a környezeti terhelést, ezzel kevesebb energiát használunk fel, kevesebb hulladékot termelünk és kisebb lesz az ökológiai lábnyomunk.
De a hatás ennél is jelentősebb: ha tudatosabban döntünk, elkezdjük értékelni azt, amink már van. A javítás, újrahasznosítás és helyi termékek választása nemcsak bolygónkért tett lépés, hanem újra kapcsolatba hoz minket azzal a közösséggel, amelyben élünk.

A közösség ereje

Amikor nem a vásárlásban, hanem az együtt töltött időben keressük az értéket, felfedezzük a közösség valódi erejét. Egy közös ügy, adománygyűjtés vagy helyi esemény sokkal maradandóbb élményt ad, mint bármilyen akciós termék. A közös tevékenységek erősítik az összetartozás érzését, növelik a bizalmat és támogatást nyújtanak a mindennapokban. Ráadásul a társas kapcsolatok bizonyítottan növelik az elégedettséget és a mentális egészséget – míg a túlzott fogyasztás gyakran csak pillanatnyi örömöt hoz.

A dm a kezdeményezés során tavaly a teljes november 29-i forgalma 5 százalékát adományként ajánlotta fel a WWF Magyarország vizesélőhely rehabilitációs projektjére. 2023-ban pedig a vásárlók segítségével a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége és a Felelős Gasztrohős Alapítvány közös, kortárs edukációs projektjét, a Mentor Palánták programot támogatták több mint 30 millió forinttal -ezzel is segítve a gyermekek egészséges és fenntartható életmódját és a gyermekkori elhízás kockázatának csökkentését. Idén is álljunk egy jó ügy mögé.

Idén a november 28-i forgalma 5%-ával társadalmi felelősségvállalást erősítő projekteket segít a dm. A támogatott civil kezdeményezéseket pályázat keretében választja ki a drogéria, és 2026 szeptemberében mutatja be őket részletesen.

A cikk a DM támogatásával készült.

The post Giving Friday: álljunk egy jó ügy mögé first appeared on 24.hu.

Tovább az erdeti cikkre:: 24.hu

Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on Pinterest